Re: Czyszczenie dysków

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Thu 05 Apr 2001 - 12:21:45 MET DST

Wojciech Chmielewski wrote:

> Napisac prosty programik w C/C++ lub ASM co zapisze np 100 poczatkowych
> sektorów na dyskach 0000. Na pewno nie uda sie z nich nic odzyskac:-)

Na pewno da się odczytać - choćby tiramisu.

Tak naprawdę, to odczytać się da prawie zawsze, tylko kwestia kosztów.

Niestety, w miarę zabezpieczające operacje polegają na zapisywaniu
(czasami wielokrotnym) całej powierzchni dysku, więc to trwa dosyć
długo. Można spróbować z NU podaj Speed dysk ma taką opcję "wipe free
space), ale nie wiem na ile jest skuteczna.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm