Re: Bootloader a Windows ME

Autor: Misiek (misiekpm_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 05 Apr 2001 - 10:57:40 MET DST

Użytkownik Winnetou <winnetou_at_bankier.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3acb97c9_at_news.vogel.pl...
> Czy możliwe jest zainstalowanie na komputerze równolegle dwóch wersji
> Windows ME (lub ME i 98) w taki sposób aby można było zależne od
potrzeb
> uruchamiać jeden system albo drugi.
> Chodzi mi dokładniej o to, że potrzebuję jednego systemu (np. Windows
98) do
> swobodnego testowania różnych programów a drugiego - Windows ME do
zwykłej
> pracy.
> Wskazane było by także aby wersję testową można było zawsze łatwo
> [...]

Witam

Nie ma z tym problemu, zacytuje goscia, ktory mi bardzo pomogl ostatnio
przy czyms takim.

OK, do rzeczy.
Aby zainstalować WinME na D: partycja D musi być partycją podstawową, a
nie
partycją logiczną na dysku rozszerzonym. Jeśli będzie to dysk logiczny,
możesz mieć problem (chyba, że masz Partition Magic 6), bo będziesz
musiał
kombinować z przerabianiem tego na podstawową.

Na razie założe sobie, że D: to partycja podstawowa. W takim wypadku
najlepiej Partition Managerem ukryć partycję C: (albo np. zmienić jej
typ
(klawisz insert) na np. Linux Swap ;-)) i zmienić partycję D: na
aktywną.
Nie bój się tej zmiany, bo jak to wszystko później spowrotem
poodmieniasz,
dane będą na swoim miejscu (ale oczywiścia zalecam zrobienie kopii
zapasowej). O ile mi wiadomo Partition Manager nie kasuje zawartości
partycji, jeśli nie naciśniej klawisza E - erase.

Gdy już ukryłeś C: i ustawiłeś D: na aktywną, będzie ci potrzebna
dyskietka
startowa WinME. Gdy uruchomisz system z dyskietki (lepiej zrób dwie - na
wszelki wypadek), uruchom instalatora WinME. Dalej według instrukcji.
Ewentualnie możesz puścić instalatora z CD, tylko nie wiem, czy nie
będzie
chciał formatować dysku (ten z Win98 chciał).

Po zainstalowaniu WinME możesz zmienić typ partycji C: spowrotem na
FAT32.
Będziesz miał dwa Windowsy na dwóch partycjach. Później tylko musisz
wgrać
bootmanagera, który będzie to uruchamiał. Tylko, że bootmanager z
Partition
Manager, aby był łatwy w obsłudze, potrzebuje stworzyć sobie małą
partycję...
Dlatego polecam Vamos (http://www.vamos.de/vamos_1_1_14.zip). Instaluje
się
w bootsektorze.

Ja tak zrobilem (no powiedzmy podobnie) i jest o.k. Ten bootmanager jest
bardzo fajny i prosty w konfiguracji. Jesli masz jakies jeszcze
konkretne pytania to wal na priv i wszystko Ci dokladnie opisze jak ja
to zrobilem.

--
Pozdrawiam