Re: GeForce GTS

Autor: Witold Przygoda (wp_at_nospam.com)
Data: Wed 04 Apr 2001 - 22:45:48 MET DST

GLide <glyder_at_priv3.onet.pl> wrote:

> Dla jednego to "ciut" jest zupelnie spoko a dla innego stanowi to duzy
> problem. Jak zwykle istnieje problem subiektywizmu odczuc.

Musze jednak zaprotestowac :)) bo wydaje mi sie, ze chcesz tu sprawe
przedstawic tak, jakby roznica miedzy "obrazem zyleta" a obrazem jaki
generuje pixelview byla jakas kolosalna. Otoz zainspirowany ta
polemika przestawilem sobie rozdzielczosc na 1280x1024 i... pracuje mi
sie calkiem dobrze. to "rozmycie" czcionek widze dopiero jak przyblize nos
do monitora na mniej niz 30 cm (tzn. roznice pomiedzy ich jakoscia w
nizszym i wyzszym odswiezaniu). Wiem tez jak wyglada "obraz zyleta" bo
pracowalem przy kilkunastu roznych monitorach w rozmiarach 17-22" (nie
przez chwile, a przez dluzszy czas) z roznymi kartami, i rzeczywiscie
zdarzaly sie "niezle zylety" :) O problemie to mozna zaczac dyskutowac w
rozdzielczosciach powyzej 1280x1024, nie jest to wiec problem posiadaczy
17"-tek ! Reasumujac: uwazam za duzo przesadzone opinie typu "kup XXX,
bo pixelview to generuje rozmazany obraz". No chyba ze ktos patrzy na
komputer tylko w celu delektowania sie jego parametrami... ja raczej na
komputerze pracuje ;) To "ciut" - nie ma zadnego praktycznego znaczenia.
Oczywiscie jak ktos ma kase, to niech wali i kupuje Radeona za 1000 zl
(mowie o czyms porownywalnym z GTS2 z wyjsciem TV).

> Niestety takie karty wlasnie wiecej traca w wyzszych rozdzielczosciach
> i jesli mamy dobry monitor i zamierzamy pracowac w 1280x1024 to IMHO
> warto sie szarpnac na lepsza karte, chyba, ze tylko gramy i ogladamy
> panienki w internecie ;-)

Calkowicie sie zgadzam... ale dopowiedz jasno, ze jesli mowa o
rozdzielczosciach wyzszych niz 1280x1024 to rowniez mowa o monitorze CO
NAJMNIEJ 19", a wlasciwie wiecej -calowym, i to dobrym. Jak kogos stac na
taki monitor (3000 zl wzwyz) to nie ma co zalowac i na lepsza karte tych
paru stowek. W rozdzielczosci 1280x1024 te karty (w kazdym razie moja
karta) jeszcze niczeo szczegolnego, jesli chodzi o jakosc, nie traci.

Howgh! :)
wp