Re: reklamacje

Autor: Albercik (pcstudio_at_poland.com)
Data: Wed 04 Apr 2001 - 09:35:05 MET DST


Jeżeli miałeś gwarancję to na nowy sprzęt dostajesz ją od nowa.
Jezeli nie masz karteczki z gwarancją i reklamacje uznają tylko na
podstawie rachunku (czy jakiegoś podobnego dowodu zakupu) to przysługuje Ci
tylko rękojmia.
A to już zasadniczo różni się od gwarancji - w tym przypadku sprzedawca ma
obowiązek natychmiast wymienić wadliwy na w pełni sprawny (ale jeśli tego
nie wiesz - tak jak ja nie wiedziałem - to czekałem sobie 3 tygodnie i w
końcu wymienili mi płytę - bez odnowienia "gwarancji") jeśli tego nie zrobi
to możesz rządać zwrotu kasy. Jeżeli dał Ci nowy sprzęt to w ramach
rękojmi, jej okres nie ulega przedłużeniu i wynosi (o ile się nie mylę) 1
rok od czasu zakupu.

Miałem podobny problem... niestety na początku nie zwróciłem na to uwagi.
Dymiłem, ale okazało się, że to sprzedawca miał rację.
Jesli kupujecie sprzęt NIE DAJCIE SIĘ NABRAĆ NA SAMĄ RĘKOJMIĘ. Nie przedłuża
ona czasu "gwarancji"
W przypadku gwarancji - sam możesz wybrać co jest Ci bardziej na rękę.

Pozdrawiam

Albercik

Użytkownik Paweł Nowak <pawel254_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3aca20ee_at_news.vogel.pl...
> Witam
>
> Mam pewien problem z jedna z wrocławskich firm komputerowych (AREST ):
> -oddałem do reklamacji dysk i po 14 dniach nie naprawili go i wciskaja
taki
> sam ale uzywany !!!!
> Moze ktos wie czy maja na to prawo czy musza dac nowy sprzet o podobnych
> parametrach (ale nie gorszych oczywiscie) no i w pełni wartosciowy (a nie
> jakis przechodzony:((( ) oraz czy sie nalezy nowa gwarancja (w tym
przypadku
> 36 m-cy. ) itd...
> Czy sa na to jakies konkretne przepisy prawne i jaki maja na to czas ???
>
> Z góry dziekuje za pomoc i obiecuje odpisac jak sie sprawa zakonczy ;)
> Pozdrawiam
> Paweł
>
>
>
>



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:48:31 MET DST