Problem z kontrolerem HD

Autor: Sergiusz Szacki (luca_at_priv.onet.pl)
Data: Tue 03 Apr 2001 - 22:04:28 MET DST

Witam.

Mam następujący problem: od czasu do czasu, w win98 w ustawieniach urządzeń
wyskakuje mi problem sprzętowy z kontrolerem HD a konkretnie z "Pierwszym
kontrolerem IDE (podwójna kolejka fifo)". System wtedy działa o wiele
wolniej: twardy dysk sygnalizuje, że działa w trybie zgodności z ms-dos (i w
helpie jest napisane, że to wina autoexec`a lub config.sys`a ale te pliki
nie zostały zmienione od momentu instalacji).
Gdy wyskakuje ten błąd, to cd-rom na pierwszym kanale ide nie jest widziany
przez system. Przełożyłem więc cd-rom na drugi kanał (tam gdzie jest
nagrywarka) ale mimo tego błąd od czasu do czasu się pojawia. Grzebałem w
ustawieniach systemowych, w biosie - nawet go uaktualniłem ale błąd nadal
się czasem pojawia. Nie wiem już co można jeszcze zrobić. Jeśli ktoś ma
jakiś pomysł, to proszę o pomoc.

Mój config:
Płyta A-trend 6230 BX,
Cel 300A, 4,3 GB, Cd-rom 40x, Cd-recorder Yamaha

Sergiusz Szacki
luca_at_priv.onet.pl