Re: Podkręcanie Durona - kilka wątpliwośći

Autor: Marcin Zolynski (eaux_at_poland.com)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 15:08:10 MET DST

Użytkownik "Tomek T. Neas" <neas!post,p1> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Nie będzie to kolejny post w stylu 'które mostki zamalować'.
> Przeczytałem już sporo opisów podkręcania Durona jednak mam jeszcze
> kilka pytań:
>
> - W większości opracowań piszą, że można spokojnie ustawić 1.85V - czy
> to prawda?
> - Jaka temperatura jest bezpieczna dla procesora?

"Nadruk na procesorze określa jego właściwości.
Na przykład symbol D700AUT1B oznacza: Duron (D), częstotliwość taktowania
700 MHz (700),
typ obudowy CPGA (A), napięcie jądra 1,6 V (S=1,5 V, U=1,6 V, P=1,7 V,
M=1,75 V, N=1,8 V),
maksymalna dopuszczalna temperatura obudowy CPU 90°C (Q=60°C, X=65°C,
R=70°C, Y=75°C, T=90°C, S=95°C)
i FSB 100 MHz (A=B=100 MHz, C=133 MHz).
Podaną na nadruku maksymalną temperaturę należy traktować jako wartość
graniczną - nawet krótkotrwałe jej przekroczenie
najprawdopodobniej zakończy się uszkodzeniem procesora. Fakt, że CPU wciąż
będzie działał, nie znaczy,
że wszystko jest OK. Nie wolno także zapomnieć, że płyta główna może nie
znieść takich "upałów",
a nawet najkrótsza awaria wentylatora skończy się przegrzaniem procesora.
Dlatego powinno się utrzymywać temperaturę CPU na poziomie 60-70
Robert I. Bielecki"

MZ