Re: Litera dysku

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 02 Apr 2001 - 14:47:41 MET DST

On Mon, 2 Apr 2001, Wieslaw CHWIALKOWSKI wrote:

>+ Jak na stale przypisac litere do dysku.
>+ Mam dysk przenosny i chce by zawsze byl widoczny pod litera P:

 Drogą dedukcji dochodzimy do stwierdzenia: NTG :] (bo to
grupy *.*windows*.pl)

 A co do meritum:
1. Musi być wyłączony w BIOSie. Jeśli bootujesz z 1 kanału IDE
  a dysk wymienny jest na 2. - to masz spore szanse że Windowsy
  sobie dają radę z jego wykryciem po załadowaniu driverów
2. Jeśli [1.] zadziała - to we "właściwościach" klik go prawym
 klawiszem, ustawić na "wymienny" (być może rebootnąć, nie
 pamiętam czy wybór się zaraz "odkrywa") i wybrać sobie literkę :)

 Jeśli dopuszczasz, żeby był widoczny pod 2 nazwami naraz
(bo. np [1] nie działa) to możesz do AutoStartu wstawić:
SUBST P: D:\
(czy jak się tam nazywa) co oczywiście nie rozwiązuje
problemu "przesuwania się nazw" reszty dysków !

 Pozdrowienia, Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.