Re: Samsung czy LG

Autor: m (m100_at_poland.com)
Data: Mon 02 Apr 2001 - 10:44:14 MET DST

Cobra Pu nisher alias DalejLama napisał(a):

> [...]
> Przecież tłumaczę - skoro płaski ekran powoduje wklęsłość
> obrazu (przegięcie w drugą stronę) to logiczne jest że trzeba
> zrobić coś pośredniego by OBRAZ był płaski (nie szyba-
> co mi z płaskiej szyby gdy obraz mam wklęsły).
> Musisz więc zauważyć pewną wypukłość szkła.
> Znasz się trochę na fizyce załamywania i rozczepienia śwaitła
> przy przechodzeniu promienaia świetlnego przez ośrodki
> o różnej gęstości (np.)? Tu nie chodzi nikomu o to aby szkło ekranu
> było idealnie płaski tylko o płaskość widzianego obrazu przez obserwatora.
> I tu zacznij czytać o dpoczątku ten akapit.

No nie wiem mi sie samsug w pracy wydawal wklesly - ale to zludzenie i nie wiem
jak u reszty osob.

> jeszcze
> >
> Jedni w pionie inni w poziomie....
> No i co Ci na to poradzę. Podają ten parametr, który jest korzystniejszy -
> normalne.
> Przekątną mam sobie obliczyć - sam se policz nie ma szans , Samsung ma
> najlepszą.
> I co łyso Ci? Nie pomyślałeś że inne monitory mają 0,24x0,24 do 0,26x0,26
> lub
> kombinacje tych wartości. Jaknie staniesz, dupa z tyłu i W Samsungu musi
> wyść
> ta wartość najmniejsza.

Tak a swistak siedzi i w papierki zawija.
Z tym jest roznie jedni podaja max wymiar , inni min, - od plamki zalezy tez
fizyczna rozdzielczosc kineskopu - im mniejsza plamka tym ona wieksza.

> A jeżeli twierdzisz że nie ma ona wpływu na jakość
> obrazu to lepiej poczytaj sobie fachową literaturę (prawdziwie fachową).

Np Chip ?
:)

> Poza tym fakty mówią za siebie. Inną sprawą jest że trzeba umieć wykorzystać
> możliwośći sprzętu. Obraz: gośc kupuje furę za 9999999999,99 USD ze
> wszystkimi bajerami, turbami, sprężarkami i innymi dopałami a klnie na niego
> bo mu nie przyspiesza.

> Trudno mu się dziwić, tyle tych guzików i drążków.
> !

Ciekawe to ja mialem jakis walniety - bo nie mial regulacji beczki w poziomie ,
zbieznosci kolorow i regulaji ostrosci - tylko balans ale raczej nie dalo sie
tego wyregulowac.

> pare
> >
> Tak zgadza się tyle że jeśli seria jest lepsza to i prawdopodobieństwo
> trafienia
> dobrego egzemplarza wyższa.

No to chyba cos nas ostatnio zaczeli traktowac jak republike bananowa bo ciezko
zlapac dobry model - a jesli chodzi o IFT to przetestowale 3 sztuki z roznych
parti i wszystkie byly zwalone - ostrosc w rogach tragiczna i odchyly zbieznosci
i geometrii.
Zreszta slaba ostrosc to nie tylko moje wrazenie - inni tez o tym pisali.
Oczywiscie wszystkie nie sa takie - tylko cos ciezko na dobry trafic.

> Jakość obrazu to nie tylko monitor. Zapomniałeś o karcie graficznej. Matrox
> podstawa.

Matrox owszem ale w wiekszych rozdzsielczosciach i odswiezaniach rozwija
skrzydla.