Re[2]: CPU do grania/programowania

Autor: Michał Młynarczyk (michal.usenet_at_gorilla.com.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 23:29:52 MET DST

Dnia 1 kwietnia 2001 tramer napisał/a:

> [...]
t> ha! to wcale nie jest wada... wiadomo, że i tak trzeba odblokować mnożnik
t> ołówkiem - ale... jak masz zamiar podkręcić przez szynę do 133 - zaczynają
t> się schody. kiedy komp się uruchamia, najpierw włącza proca ze swoim
t> normalnym mnożnikiem, ale szyną 133. nie zawsze więc dojdzie do momentu,
t> kiedy zinicjalizuje się bios... i wtedy ołówkiem trzeba też obniżyć
t> mnożnik... a w solteku ustawiasz dipy i wszystko startuje od początku jak
t> trzeba...

 no faktycznie.
 O tym akurat nie pomyślałem.

t> no i druga sprawa - co to za problem przełączyć dipa???

 taki, że trzeba rozkręcać pudło i grzebać.
 A mi się nie chce nurkować pod stołem, skoro można sobie w biosie poustawiać.
 Ok, rozumiem mnożnik.
 A dlaczego nie mogę sobie w biosie np. przestawić napięcia DIMMów czy
 włączyć Wake On Lan?
 W Abicie była tylko jedna zworka - clear CMOS.
 A to była płyta sprzed dwóch lat.

t> za
t> niedługo to będziesz wymagał windozy XP w biosie, która sama na zasadzie
t> OnP (overclock and pray function)
t> będzie ci sama podkręcać,

 taki wynalazek to akurat soltek ma, tylko że działa to żałośnie.
 Co do windows xp, to właśnie soltek działa jak windows.
 Raz się uruchomi, raz nie.
 Wystarczy poruszyć kabel IDE i już się nie uruchomi.
 Tak sobie pomyślałem, że ten BIOS to jest zupełnie jak widows 95!
 Ładnie wygląda na początku, a tak na prawdę burdel i g. można zrobić.

t> zrobi
t> herbatę...

 po góralsku ;-)

t> noname 133... phi...

 tak dokładnie.
 Tylko że tamta płyta to kosztowała mnie cztery lata temu 200zł razem
 z procesorem.
 Soltek kosztuje 450zł.

--
+ -==- Michał Młynarczyk -===- michal_at_gorilla.com.pl -==- +