Duzy problem z dyskiem

Autor: Wolverine <Wolverine_at_polishmafia.com>
Data: Thu 22 Feb 2001 - 15:27:57 MET

Witam.
    Jest nowy na grupi i mam nadzieje, ze ktos bedzie w stanie mi pomoc.

    Moj dysk ma pojemnosc 9GB. Problemem jest to, ze jesli dysk jest
sforamtowany i nie ma na nim zadnych danych to scandisk niczego nie wykrywa.
Wszystko jest w porzadku zarowno podczas standartowego skanowania jak i
skanowania powierzchni. Problem zaczynaj sie po skopiowaniu na ten dysk
jakiegos wiekszego pliku lub/i katalogu. Skopiowac na dysk moge, ale
przenoszenie z nigo na inny jest juz nie mozliwe.Pojawia sie komunikat, ze
nie mozna skopiowac:(nazwa pliku) Nie mozna odczytac z pliku lub dysku
zrodlowego. Wtedy jeszcze widzi system plikow jako FAT 32. Nastepnie
traktuje go scandiskiem dostaje komunikat nastepujacej tresci:

Ten dysk zawiera jedną lub więcej kopii zapasowych pliku tablicy alokacji
(FAT). Kopie powinny być identyczne, ale nie są.

Po tym juz wszystko sie kaszani. Znajduje takie bledy:

Łańcuch alokacji dla 'd2speech.mpq' w folderze 'D:\' wskazuje na to, że
część tego pliku lub folderu jest przechowywana w nieprawidłowym miejscu.
Twój komputer używa łańcucha alokacji, aby stwierdzić, gdzie jest
zapamiętany każdy z plików i folderów.

Program ScanDisk znalazł bajtów danych: 138518528 w utraconych fragmentach
pliku: 191. Utracone fragmenty plików mogą być użytecznymi plikami lub
folderami, ale prawdopodobnie zabierają tylko miejsce.

    Wtedy nie moge juz go formatowac pod windowsem. Po probie formatowania
raz widzi go jako FAT (bez 32) i z wielkoscia 0, a raz zawiesza sie caly
komputer. Wlasnie udalo mi sie go sformatowac z windowsa. Pierwszy raz :).
Teraz mam zamiar zrobic po raz 3 skanowanie powierzchni. Za pierwszym razem
wykryl bad blocki. Nastepnym znow nie wykryl nic i wszystko bylo w porzadku.
Nie wiem jeszcze jaki bedzie wynik ostatniego skanowania.

    Jest jeszcze jedna rzecz. Wczesniej ten dysk (9GB) byl uzywany jako
8.5GB na starczym komputerze nie obslugujacym dyskow wiekszych niz 8.5 GB.
Cos bylo wtedy zmienione chyba z FATem. Moze miec to jakis wplyw? Znajomy
zasugerowal mi foramtowanie niskopoziomowe, ale mam nadzieje, ze zostanie mi
jakas inna opcja. Dysk nie ma juz gwarancj.

    Z gory dziekuje za wszelkie rady i sugestie.

--
Wolverine