Polaroid - filtr - nie widzialem roznicy!

Autor: sofu <sofu_at_kki.net.pl>
Data: Wed 14 Feb 2001 - 14:43:50 MET

Szanowni Listowicze!
Ostatnio wojuje z filtrem na monitor, poniewaz mam calkowicie starta powloke
antyodblaskowa na kineskopie.
W pewnej firmie widzialem dwa rodzaje filtrow Polaroida: CP-90 i
CP-Universal Gold.
Roznica cenowa dla monitora 16-18 cali okolo 200 zl!
Przekladalem filtry na rozne sposoby: raz jeden raz drugi i obydwa na
polowkach ekranu.
Nie zauwazylem prawie zadnej roznicy miedzy nimi, jezeli chodzi o obraz, a
zwlaszcza o kolory.
No, moze CP-Universal Gold bardziej sciemnial obraz.
Moze gdybym mial je w domu i na dluzej, jakies wieksze roznice miedzy nimi
bym zauwazyl.
Chcialbym sie spytac listowiczow, ktorzy znaja obydwa filtry, czy sa dla was
jakies zauwazalne roznice pomiedzy nimi, jak sie je nalozy na ekran
monitora? Czy warto placic o wiele drozej za CP-Universal Gold?
Dla mnie, jedno jest pewne, biel przestaje byc wlasciwie biela, raczej jest
czarobura.
Kolory sa raczej wyblakle, brak jest im zywosci, a wszystko pograzone w
duzej dawce ciemnosci.
Monitor trzeba ustawic prawie na maxa, aby w miare normalnie mozna bylo go
ogladac.
Mnie osobiscie wydawalo sie, ze tanszy filtr C-90 mial jakby mniej refleksow
na plaszczyznie zewnetrznej.
Obydwa filtry niestety nie pochlanialy calkowicie odbic z zewnetrznych
zrodel swiatla np. okien. Czyli na filtry Polaroida przydalyby sie nastepne
filtry przeciwodbiciowe itd. Kwadratura kola!
Nie wypowiadam sie na temat roznic funkcji ochronnych filtrow, bo to by
trzeba specjalistycznie mierzyc.

Mialbym tez pytanie o obudowe, ktora sie nazywa : Silhouette.
Jestem ciekawy czy ktos ma cos takiego, jak jest zbudowana i czy pasuje ona
na wszystkie obudowy monitorow.
Ponoc filtr mozna wlozyc w te Silhouette i dopiero calosc zawiesic na
obudowie monitora.
Niestety odnosze wrazenie jakby dystrybutorom nie zalezalo na sprzedazy
filtrow poniewaz informacje na temat np. wymiarow takiego Silhouette nie ma
na stronie firmowej. Przydalaby mi sie jakas ochrona przed bocznym swiatlem
jakie mogloby padac pomiedzy ekran i filtr.
Ponoc Silhouette do tego sluzy.

pozdrawiam

--
Janusz sofu@kki.net.pl