Re: Programy edukacyjne dla dzieci uruchamiane zaraz po wlaczeniu komputera

Autor: zwirek_at_netra.bielsko.pl
Data: Fri 31 Mar 2000 - 14:40:30 MET DST

On Tue, 21 Mar 2000 09:27:42 +0100, "DooMiniK"
<doominik_at_wroclaw.eta.pl> wrote:

>Sama idea jest genialna ...
>Nie zastalo napisane w poscie, jakiego komputera uzywasz do pracy.
>Wyglada na to, ze dosc starego typu, gdyz Pascal chodzi pod DOSem
>6.22 najchetniej.

Chodzi tez na PII z Windowsem95. Oczywiscie jeszcze w dosie przed
uruchomieniem Windy.

>Jezeli bylo by inaczej, to Windows daje swietne mozliwosci takiej konfiguracji
>a programów edukacyjnych nie brakuje na rynku (choc trzeb dokonac
>pewnej selekcji ...).

Poprosze o przyklady programow i kilka slow na temat konfiguracji.
Przypominam, ze chodzi o wymuszenie pracy z programem.
Moj "tester" ma kilka programow edukacyjnych. Leza sobie te CD'ki
spokojnie na polce.

>W Windows moze pan nawet zadecydowac, ile "tester' moze spedzac przy
>komputerze dziennie, sledzic jakie aplikacje go interesuja ;))

Hm... mowimy o Win95, 98, NT ???
A gdzie tego szukac?

>Jest jednak jeden proglem - nie dosc, ze "tester" nauczy sie tabiilczki mnozenia
>i podst. ortografii (jednego i drugiego do dzis nie umiem...), to jeszcze zostanie
>swietnym hackerem ;)

Mam nadzieje, ze dlugo jeszcze bede lepszym administratorem niz on
hackerem. Ma dopiero 10lat.

>Bedzie tylko kombinowac, jak sie dostac do komputera nielegalnie.

No pewnie. Musialbym zamknac komputer w sejfie i tylko monitor i
klawiature wystawic. Do tego jeszcze najlepiej zamiast Windowsa
postawic Linuxa albo NT, zeby sie za latwo nie dobral do programow.
NIe, nie, nie. To nie o to chodzi.

Z założenia program ma byc przeznaczony dla małego szkraba, który ma
problemy z tabliczka mnożenia i nie potrafi wiele na komputerze poza
uruchamianiem zainstalowanych programow i gier.
Jak ten maly wpadnie na CTRL-C to zrobie mu blokade w programie
(CheckBreake:=false). Jak wyedytuje autoexec'a to bede myslal jak to
zabezpieczyc.
Licze na to, ze jak juz sobie nie bede mogl poradzic z wymuszeniem
przejscia przez ten program, bo maly szkrab bedzie lepszy ode mnie, to
ten program nie bedzie mu juz potrzebny.

Niech sie nawet zabawa odwroci i niech maly napisze taki programik dla
mnie. Bedzie to niezly doping zeby nie zostac w tyle - tym bardziej,
ze mam troche do czynienia z administrowaniem serwerow. Jak by to
wygladalo, zeby root ze znanego serwera musial rozwiazywac testy,
przygotowane dla niego przez nastolatka, zeby sie dostac do komputera

Pozdrawiam,

---
 _()_Marcin Piaskowski___  ____  _  _   "Behind every great fortune,
(____)(__/\__)(____)(_)\_)(____)(_)\_) ICQ:3920979 GSM:+48 601 516200