Re: Abit

Autor: Lukasz Bajoński (lukasz_at_gt.pl)
Data: Fri 31 Mar 2000 - 07:20:35 MET DST

rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol) napisał(a):

> Hi,

Co rozumiesz przez "kilkaset kont WWW" ???
Tzn: kilkaset kont email dostepnych przez WWW czy kilkaset serwisów
WWW ?
Generalnie do jednego i drugiego w pierwszej kolejności potrzebujesz
szybkie łącze w drugiej dużo pamięci (chociaż dla linuxa 128 MB na
początek wystarczy), dopiero na trzecim miejscu wg. ważności znajduje
się moc procesora. Wyjątkiem są serwisy stosujące szyfrowanie SSL - to
trochę mocy zżera ...
Na twoim miejscu kupiłbym normalnego Asusa P2B-DS (trochę niestety
kosztuje) i do tego na początek najprostsze dostępne P-III, 128 MB
RAM, dysk IDE 7200 RPM, 2MB cache (np IBM DPTA) i spokojnie przez
pewien czas używał patrząc co staje się wąskim gardłem ...

> [...]
> być duży, a nie musi być szybki. Dodatkowo duży cache daje bardzo
> dużo w systemie dwuprocesorowym. Dlatego na serwer dual polecałbym
> raczej podwójnego PIII, ale z jak największym cache -- Coppermine
> raczej odpada w przedbiegach, bo chyba ma mniej niż wersja Slotowa
> (ale mnie nie bijcie jak jest inaczej ;) ). Na Xeona nie namawiam,
> ale zwykły PIII będzie dobry.
>
> Ale od razu zaznaczę, że z podwójnym Celeronem nie miałem jeszcze do
> czynienia, więc opieram się tylko na doświadczeniach z pomiaru
> wydajności pracy podwójnego PIII Slot 1 oraz na materiałach teore-
... dokonywanych zapewne pod WinNT ? Mylę się ?
Z tego co ja słyszałem problem małej ilości cache w Celeronach jest
znacznie bardziej dotkliwy w przypadku systemów opartych na Windows
gdzie programy i biblioteki są znacznie większe niż w Linuxie,
niemniej do serwera o dużym obciążeniu P-III nada się napewno lepiej