Ma³y zgryz z ABIT'em !!!!!

Autor: Sylwek (sylwek_o_at_klub.chip.pl)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 13:37:52 MET DST

Witam.

Mam ma³y problem z p³yt± Abit BH6 i dyskiem IBM 15GB.
A mianowicie ta p³yta rozpoznaje go jako LBA ale po za³o¿eniu partycji i
restarcie w ramce pojawia siê CHS.
Dysk co prawda pracuje normalnie jak w LBA ale programy z pakietu Norton
Utility stwierdzaj± ¿e dysk jest nieprawid³owo skonfigurowany.

Próbowalem upgradu BIOS'a.
Wtym celu uda³em siê na strone producenta gdzie znalaz³em mnóstwo ró¿nych
biosów po poczytaniu stwierdzi³em ¿e muszê znaæ wersjê p³yty (niem dziwne)
co wed³ug prodycenta znajduje siê na ostatnim slocie ISA.
Rozebra³em komputer i poczyta³em a tam jest napisane:

BH6-OK V1.2 941A00444 - 308KE

Co zinterpretowa³em jako wersja 1.2 w zwi±zku z czym postanowi³em u¿yæ
najnowszego biosu przy którym nie pisa³o ONLY rew. 1.1.

No i tu problem po awardflash poprawnie wczyta³ nowy bios pó¼niej
zabezpieczy³ mi stary bios i stwierdzi³ ¿e bios którym chce zabgrejdowaæ
jest niezgodny z moim systemem (w wolnym t³umaczeniu).

Tu mam pro¶bê jesli kto¶ z szanownych grupowiczów mia³ taki lub podobny
problem i móg³by siê zemn± podzieliæ swoimi do¶wiadczeniami by³bym bardzo
wdziêczny.

Z powa¿niem
Sylwek