Re: co to jest INFRA RED port??

Autor: mario (mario_at_post.pl)
Data: Mon 27 Mar 2000 - 23:10:05 MET DST

Sonic Flood wrote:

> Jeśli ktoś się tym interesuje może będzie wiedział.
> Mianowicie chciałbym dowiedzieć się na czym polega i jak działa infra red.
> Widziałem i słyszalem iz takie porty maja np. Laptopy. Stawia się dwa obok
> siebie i mozna wysylac dane poprzez pewna wiazkę - nie jestem pewien cos jak
> podczerwień? Może wie ktos o co chodzi i gdzie moglbym zdobyc informacje o
> tym??
>
> pzdr,
> sonic

Dzisiaj to chyba na kazdej plycie masz wyjscie podczerwieni ale tak
naprawde to nadaje sie raczej do sterowania kompem bo transmisja jest
cienka.
Niezly bajer to drukowanie z laptopa do drukarki przez podczerwien,
wiekszosc uzytkownikow laptopow (ktorych znam) nawet nie wiedziala o
takich mozliwosciach i ciagle grzebali z kablami - warunek: drukarka z
portem podczerwieni i niewielkie pliki do wydruku.
Wspaniala rzecz do wspolpracy z GSM, proste i bez kabli,
natomiast przesylanie wiecej niz kilka MB miedzy laptopami to gehenna.
mario.