Re: dpi a rozdzielczosc ekranowa

Autor: jedrek (jedrek_at___prawda__.pl)
Data: Sat 25 Mar 2000 - 17:16:40 MET

>Tu troche przesadziles. Gdyby dalo sie ustawic 100.000 dpi to taki obrazek
>bylby monstrualnych rozmiarow i prawdopodobnie nie zmiescil by sie na
>dysku nie mowiac juz o edycji takiego obrazka lub przesylaniu w sieci.
>Z kolei przy 2 dpi - nic bys na nim nie zobaczyl.

Wydaje mi sie ze nie zrozumiales o co mi chodzi w moim poscie. DPI nie
istnieje dla komputerow. Jest to wymysl uzytnikow koncowych stworzony po to
zeby ludzie mogli pracowac w rozmiarach przyjaznych dla nich. Dla
przykladu: Drukujac obrazek 720 x 720 w 72 dpi uzyskamy (jezeli sie nie
myle =] ) obrazek wielkosci 10"x10". Drukujac go w rozdzielczosci 360dpi
uzyskamy obrazek 2"x2". Czy zmienilismy obrazek? Nie, on wciaz ma roziar
720x720. Nic co zrobilismy to nie zmienilo, tylko nasza persepcja wielkosci
tego obrazka sie zmienila. (zaczyna to brzmiec bardziej jak jakis film
psychologiczny a nie dtp)

jedrek