Re: dpi a rozdzielczosc ekranowa

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Thu 16 Mar 2000 - 11:50:58 MET

On Wed, 15 Mar 2000 16:43:25 +0000, Wojciech Arkita
<arkita_at_teta.com.pl> wrote:

>Witam
>Mam nadzieje ze nikogo zbytnio nie zazenuje tym pytaniem.

Typowy detepowiec? ;-)

>Zastanawiam sie co to znaczy ze ze rozdzielczosc ekranowa jest
>np.1024x768?
Tzn, ze Twoj monitor wyswietla 1024 punkty w poziomie i 768 w pionie
(bez wzgledu, na to czy monitor jest 15, czy 21 cali).

>na pewno jest to informacja ze np. 1024 punkty wchodzi na jakis
>okreslony odcinek dlugosci. niestety nie wiem na jaki. gdybym to
Nie moze byc "na okreslony odcinek dlugosci" bo te rzdzielczosc mozesz
osiagnac na monitorach o roznych przekatnych.

>wiedzial moglbym sobie przeliczyc jakie sa relacje do rozdzielczosci
>podawanej w dpi.
W twoim wypadku zmierz obszar ekranu uzywany do wyswietlania grafiki
(w poziomie) i podziel twoja rozdzielczosc np. 1024 przez wielkosc
pozioma ekranu. Jesli mirzyles w calach to wynik bedziesz mial w dpi
jesli w cm to w dp(cm).

Pozdrowka
GLide