Re: Dlaczego wszyscy tak klną na chipset VIA?

Autor: ZZn (zimnyzenon_at_hotmail.com)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 21:41:53 MET

Paweł Z napisał(a):

> [...]
> przyjmowała bez zarzutu. Chodziła stabilnie ze 100MHz FSB i 100MHz DIMM
>
> Terza dwaj moi kumple kupili sobie płyty Soyo i Shuttle
> na nowej VIA 133 pod celerka i PIII.
> Nie maja zadnych problemów, mimo
> dużej ilości urzadzeń (oprócz standardowych: DVD, Nagrywarki, tunery TV,
> sieciówki. Sam zamierzam kupić sobie Soyo. Jest prawie dwukrotnie tańsza
> od
> Abita BE6 II. Nawiasem mówiąc przy Abicie spora część ceny to za markę.
> Po co przepłacać. Nie lepiej dołożyć tą kasę do grafiki na przykład.
> A trzy bańki wiecej w to karta o klasę lepsza.

Widac miales duzo szxczescia. Zlozylem juz troche kompow, postawilem
wiele Wind, ale z VIA na ogol sie trzeba uzerac. Owszem - jak sie to juz
zainstaluje, to chodzi. Niemniej jednak poczytaj testy - transfery z/ i
do/ pamieci, czy dysku twardego sa wyraznie nizsze niz dla Intelowskiego
BX. Nie chcialbym byc zle zrozumiany (nie lubie Intelea), ale VIA ma
jeszcze sporo do nauczenia sie w dziedzinie konstrukcji chipsetu.
Acha, jezeli do czegos chcesz dokladac, to polecam zakup wiecej pamieci
- 256 MB np. i wylaczenie pamieci wirtualnej. Wtedy komp dopiero smiga
:-) Pozdro, Zen0n.