Re: p3 500E czy 2x cel 500????

Autor: Vindex (vindex_at_post.pl)
Data: Wed 22 Mar 2000 - 22:47:31 MET

On Wed, 22 Mar 2000 16:12:18 +0100, "Joustin" <joustin_at_geocities.com>
wrote:

>Uzywam W2K do pracy i WIN98 na drugiej partycji do grania. Polecam to
>rozwiazanie bardzo goraco. Win2k (jak wszystkie NT) sa nie do porownania!
>Praktycznie 99% programow uzytkowych hasa na win2k i to bardzo wydajnie.
>Jesli program jest napisany pod W98 i nie dziala, to autor tegoz programu na
>pewno zadbal o wypuszczenie drugiej wersji TYLKO dla WinNT/2k.

Obys sie przykro nie zdziwil ... Programow nie dzialajacych pod W2k
nie jest tak wiele ale jednak sa - i nieraz nie maja swoich
odpowiednikow. A nie wszystkie programy pod NT chodza pod W2k

> Przykladami
>programow ktore moga nie dzialac pod NT/2000 w wersjach normalnych to moga
>byc np. antiviry, jakies dodatki systemowe, sieciowe "grzebacze".

Albo dowolny program sprawdzajacy wersje SP ... Sproboj np.
zainstalowac 3DSMax'a 2.0 ... Znajomego szlag trafil jak zobaczyl
napis "program wymaga Windows 95 lub NT" ...

> Wynika to
>z tego ze NT ma inna architekture i np. skanowanie boot-sektorow i pamieci
>przez antiviry musi sie odbywac inaczej niz pod win98.

W2k tez sie rozni od NT.

>Nie wyobrazam sobie pracowania nawet na wordzie pod win98. Przeciez
>wystarczy jakis maly poslizg, stop winampa, wysyp worda i czesto konczy sie
>to twardym resetem.

Przesadzasz. Chociaz W2k jest rzeczywiscie duzo stabilniejszy od w9x

> Killowanie procesow w Win2k jest prawie rownie skuteczne
>jak pod linuxem :-)
>Jesli chodzi o granie --- to wiadomo: NTki nigdy nie byly tworzone z mysla o
>grach. Win2k mial cos zmienic, ale zgodze sie ze MALENKI odsetek gier na
>razie dziala.

Chyba odwrotnie ... Wiekszosc gier jednak dziala - zwlaszcza nowszych

> Prawdopodobnie wynika to z driverow do mojej karty (TNT na
>Detonatorach dla Win2k v3.81) i samej karty.

Nie sadze - uzywam tych samych driver'ow z GeForce'em

> NIe wiem jak jest z innymi
>ukladami (jaka grafike masz Videx?)

J.w.

> ale mimo sciagniecia najnowszych
>detonatorow sytuacja sie nie polepszyla --- jedynymi grami ktore moge na
>razie odpalic "jako tako" to sa Q3 i UT.

To wina konfiguracji w2k - u mnie chodzi zdecydowana wiekszosc gier
ktore mam

>A tu ciekawostka --- pod WIN2K Q3 dziala u mnie szybciej niz w WIN98 :-)

To jest conajmniej dziwne :))

>Odtwarzanie filmow, dekodowanie empega, muzyka i inne multimedia rowniez
>dzialaja wydajniej no i nie zapychaja systemu (dziury w pamieci)

To juz zalezy od tego jaki masz sprzet ...

>ps: jak instalujesz w2k kolo w98 to tworzy sobie bootmenu, ktore daje ci
>mozliwosc wyboru systemu przy kazdym starcie kompa

Do czasu reinstalacji w98 :))

>Pozdrawiam
>
> Joustin

Pozdrowienia