Re: p3 500E czy 2x cel 500????

Autor: Joustin (joustin_at_geocities.com)
Data: Wed 22 Mar 2000 - 16:12:18 MET

> Wlasnie, czy opyla mi sie zalozyc NT4 albo W2k do pracy (Inet, C++,
> bazy danych itd.) a na W95OSR2 (ew, 98SE) tylko grac ?
Uzywam W2K do pracy i WIN98 na drugiej partycji do grania. Polecam to
rozwiazanie bardzo goraco. Win2k (jak wszystkie NT) sa nie do porownania!
Praktycznie 99% programow uzytkowych hasa na win2k i to bardzo wydajnie.
Jesli program jest napisany pod W98 i nie dziala, to autor tegoz programu na
pewno zadbal o wypuszczenie drugiej wersji TYLKO dla WinNT/2k. Przykladami
programow ktore moga nie dzialac pod NT/2000 w wersjach normalnych to moga
byc np. antiviry, jakies dodatki systemowe, sieciowe "grzebacze". Wynika to
z tego ze NT ma inna architekture i np. skanowanie boot-sektorow i pamieci
przez antiviry musi sie odbywac inaczej niz pod win98.
Nie wyobrazam sobie pracowania nawet na wordzie pod win98. Przeciez
wystarczy jakis maly poslizg, stop winampa, wysyp worda i czesto konczy sie
to twardym resetem. Killowanie procesow w Win2k jest prawie rownie skuteczne
jak pod linuxem :-)
Jesli chodzi o granie --- to wiadomo: NTki nigdy nie byly tworzone z mysla o
grach. Win2k mial cos zmienic, ale zgodze sie ze MALENKI odsetek gier na
razie dziala. Prawdopodobnie wynika to z driverow do mojej karty (TNT na
Detonatorach dla Win2k v3.81) i samej karty. NIe wiem jak jest z innymi
ukladami (jaka grafike masz Videx?) ale mimo sciagniecia najnowszych
detonatorow sytuacja sie nie polepszyla --- jedynymi grami ktore moge na
razie odpalic "jako tako" to sa Q3 i UT.

> Jak jest z szybkoscia NTkow ?

A tu ciekawostka --- pod WIN2K Q3 dziala u mnie szybciej niz w WIN98 :-)
Odtwarzanie filmow, dekodowanie empega, muzyka i inne multimedia rowniez
dzialaja wydajniej no i nie zapychaja systemu (dziury w pamieci)

ps: jak instalujesz w2k kolo w98 to tworzy sobie bootmenu, ktore daje ci
mozliwosc wyboru systemu przy kazdym starcie kompa

Pozdrawiam

                                                            Joustin