Re: Płyty na chipie VIA - ODRADZAM - UZASADNIENIE

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 09:43:11 MET

"Grucha" <grucha_at_wsi.edu.pl> wrote in message news as follows:
> BTW Abita, mam wlasnie ta plyte (BE6 II) i pare problemow (na szczescie po
> przesiadce z VIA wyeliminowalem poprzednie :-)
> 1) jak ustawic dysku (Barracuda 20 GB UDMA66) w BIOSIe ? - jako UDMA66
> (logiczne) czy tez jako SCSI (wyczytame przy jednej z recenzji plyty)
> 2) ten wlasnie dysk na kanale IDE3 (master) nie chce mi sie bootowac (zwis
> kompa) przy podlaczonym dysku IBM 250 MB na kanale 1 lub drugim. 250-tka
ma
> partycje "active" - jezeli tu jest blad to jak zdezaktywowac partycje ?

fdiskiem sie ustawia active, ale to tu raczej nie ma znaczenia
Upewnij sie, ze
- Seagate jest podlaczony 80-zylowym kabelkiem, niebieska koncowka do plyty,
czarna do dysku
- jest ustawiony na UDMA 66 za pomoca odpowiedniego programiku ze strony
seagate
(slyszalem, ze stanadardowo ustawiaja go na UDMA 33, ale nie wiem czy to
prawda),
chociaz to nie powinno sprawiac problemu
- masz w biosie wlaczony kontroler UDMA 66 (Integrated Peripherals)
- w Biosie w Standard CMOS Features plyta dobrze wykryla IBMa
- rozumiem, ze system masz na Seagate wiec ustaw w Advanced Bios Features
First Boot Device na UDMA66
- a tak poza tym sciagnij sobie najnowsze drivery do kontrolera (1.22)
 ze strony abita lub high-pointa

> 3) jak wyglada sprawa z taktowaniem pamieci ? chipset BX z natury
> technicznej nie obsluguje magistrali ?100 MHz,

No wiesz co... :)
BX byl pierwszym intelowskim chipsetem ( VIA MVP3 i SIS mial juz dawniej)
, ktory z natury technicznej obslugiwal 100 Mhz magistrale

>natomiat plyta zezwala na
> ustawienie 200 ! Czy po przetaktowaniu proca na np. 125, pamieci dzialaja
> ta predkoscia czy tylko 100?

Pamieci sa tak taktowane jak FSB, czyli przy FSB 125 Mhz,
beda taktowane na 125 Mhz.
Wiec nie wszystkie SDRAMY PC100 to wytrzymaja (dobre tak)

> 4) i gdzie jest czujnik temperatury (ten pierwszy) ?, bo drugi sam sobie
> przykleilem do radiatora procka.

To znaczy pytasz sie gdzie on fizycznie jest, czy nie masz z niego odczytu ?
Jesli o to drugie chodzi to
Sa trzy czujniki temperatury (System 1, System 2 - ten sobie przykleiles,
CPU)
Sadze, ze chodzi ci o czujnik CPU.
Moze masz cienka przejsciowke, ktora nie podaje temperatury proca ?

Jesli o to pierwsze to czujnik System 1 jest gdzies w okolicach slotu
procesora
Ale nie jestem pewien

> 5) gdzie jest jaks dobra strona dla posiadaczy tej plyty ? (i prosze nie
> podawac adresu Abita :-))

Najwiecej informacji mozna znalezc na grupie alt.comp.periphs.mainboard.abit
Oni tam walkuja abita na okraglo o kazdej srubce :))
Poza tym mozesz zobaczyc na ABIT BE6-II FAQ
http://home.earthlink.net/~strayman/BE6II.htm

Roger