Re: Jak w SB Live! pozbyć się DOS drv

Autor: Grzegorz Sawicki (gsawicki_at_shell.mt.pl)
Data: Thu 16 Mar 2000 - 22:31:55 MET

On Tue, 14 Mar 2000 05:02:40 +0100, "Michal Kawecki"
<mk/remove_spam/@iq.pl> wrote:
>No cóż, sama obecność tych plików zasobów przecież nie zabiera :-)...tylko
>uruchamiane poprzez nie programy, z których niekoniecznie trzeba korzystać.

No wlasnie, wiec jak wyrzuce te pliki to sie nic wiecej nie odpali,
niz to co win potrzebuje koniecznie.

>A pliki te dają najprostszą możliwość pionformowania systemu np. o nowych
>zmiennych systemowych, albo scieżce, i wiele programów z tych możliwości
>korzysta. Niekoniecznie DOS-owych.

Ja nie mowie ze w ogole nie korzystam, ale w oknie one sie dobrze
odpalaja, a czystego dosa tylko nie uzywam a to z jednego powodu.
Mialem raz przypadek, ze odpalilem czystego dosa zeby upgradeowac bios
plyty glownej. Oczywiscie zrzucilem pliki na hdd i z tamtad to
robilem. Zapisalem stary bios na hdd, potem wgralem nowy, restart i
windows juz nie wstal, taka sieczka sie z plikow zrobila, ze szok.
Wiec teraz jak cos pod czystym dosem odpalam to biore odlaczam
fizycznie glowny twardziel. Moze to wina tego ze moj hdd jest duzy
(15GB) i dos sobie z takim rozmiarem nie radzi nie wiem, po prostu nie
ryzykuje.

>Zresztą, sam ze zdumieniem odkryłem w
>Windows 2000 (clean install) obecność pliku autoexec.bat w root...

Ja tez mam ale tylko dlatego ze na c: mam win2k a na e: mam win98 i to
win98 potrzebuje tych plikow i musza byc one na partycji aktywnej, a
nie koniecznie tej gdzie jest win98.

>Być może Ty normalnie nie korzystasz z programów DOS-owych, ale w czasem się
>one trafiają. I wówczas pojawia się problem: czemu to nie działa? Przejrzyj
>listę, ile było pytań o powiększenie pamięci konwencjonalnej. Wszystko
>dlatego, iż Microsoft zrezygnował z domyślnego umieszczania himem.sys i
>emm386.exe, oraz paru innych drobiazgów, w config.sysie. Dlatego byłbym
>ostrożny z radami typu "wyrzuć, a będzie lepiej"... jedno naprawisz, a
>drugie popsujesz.

Ja nie pisalem zeby gosciu je usunal, napisalem ze ja wyrzucilem i ze
tez wszystko dziala.

--
Grzegorz Sawicki
       gsawicki_at_shell.mt.pl