Komputery OPTIMUS - jakość

Autor: Andrzej J. Turowicz (at_at_buchalter.com.pl)
Data: Thu 16 Mar 2000 - 14:52:07 MET

Często słyszę, od kolegów, klientów lub na grupach dyskusyjnych bardzo złe
opinie o komputerach Optimus.

Z drugiej strony prowadzę firmę, sprzedaje oprogramowanie dla firm Fk, kadry
płace i jestem zwykle bardzo zadowolony z maszyn Optimus.

Poza kilkoma nielicznymi przypadkami nie spotkało mnie nic złego z ich
strony.

Myślałem wiec ze niepochlebne opinie sa wynikiem złośliwości czy też
zawiści.

Okazuje sie to nie być prawdą. Wyjechałem do moich klientów poza Wrocław.
Np w Bplesławcu kilka komputerów Optimus, serwer Novell. Bez przerwy coś sie
wiesza, komputery resetują sie w czasie pracy programów.
TRAGEDIA.

Drugi przypadek, Brzeg opolski.
Jeszcze gorzej.

Po otwarciu kilku komputerów stwierdzam

1. Komputery w małych miejscowościach są "uzupełniane" o komponenty
"NIEOPTIMUSOWE", firmy często posiadajace szyld np Muariusz Żurko "Optimus
sa" sprzedaja użytkownikowi końcowemu komputery "OPTIMUSAWE"
2. Płyta i obudowa jest OPTIMUS, pamięć w kilku kościach jeden moduł
wyrażnie ze śmietnika.
3. Karty sieciowe noname, sprawdzane przeze mnie w innym komputerze
 albo nie działaja albo np w czasie startu sterownika pokazują dzielenie
przez "ZERO"
4. Dyski dokładane sa najtańsze i kiepskie a parametry UDMA, itp itd
ustawiane jak dla najlepszych markowych.

Jak taki komuter trafi do gracza to najwyzej QUAKE czasem mu sie powiesi.
Jak pracuje jako stacja w sieci z bazami SQL serwerta lub MSAccess czy
innych wymagających chodźby FoxPro to czynią coś strasznego.

Z tąd moja walka az moimi klientami aby kupowali komputery markowe, np
OPTIMUS bezpośrednio u producenta lub e dużym mieście n we Wrocławiu. Tutaj
rzadko ktoś pakuje remanenty z magazynu, tak jak w dużej knajpie nie warto
dolewać wody do piwa. W tym czasie można sprzedać 300 kufli i zarobić 2 razy
wiecej plus dobra opinia.

Nie jestem policjantem i nie śledzę problemu dalej jak w województwie
wrocławskim. To sa moje okolice i tu są moi klienci. Spytalem jednak
przyjaciela z Lublina. Ostatnio kupił kilka komputerów OPTIMUS chyba 10 dla
firmy w której pracuje.
Dostarczyli mu maszyny poczym przyjechał facet z teczką i powwkładał karty
sieciowe i dimm-y pamieci aby pouzupełniać je do 128 i 256 MB jak było w
zamówieniu.
Kolega opowiadał mi9 że każda karta była inna, Geniusz, LShine, kilka 3com
ale też każda inna. Swoja droga gdzie oni znajduja takie stare graty.
Uzupełnianie pamoeci RAM odbyło sie przez wyjecie 64MB dimm-ów optimusowych
wsadzenie nonamów, w najprzeróżniejszym układzie

Pozostaje przy dobrej opinii o komputerach optimusa.
Wydaje mi się, a właściwie po rozmowie z właścicielem jednego ze sklepów we
Wrocławiu z wielkim szyldem Optimus w centrum Wrocławia JESTEM PEWNY że SAM
OPTIMUS TOLERUJE A NAWET ZACHĘCA SWOICH RESELERÓW DO TAKICH PRAKTYK.

                           z poważaniem Andrzej Turowicz
                             www.buchalter.com.pl