Re: proc podkrecany a niepodkrecany

Autor: P_gwozdz (gwozdziu_at_go2.pl)
Data: Wed 15 Mar 2000 - 00:37:58 MET

Witam!

Red Scorpion napisał(a) w wiadomości: <38cccaa2$1_at_news.vogel.pl>...
>Mam pytanko: czy skoro moj cel400 pracuje na 500 MHz to znaczy, ze
"emuluje"
>dokladnie dzialanie rasowego celerona 500?

UWAGA DLUGIE....

Wlasnie niedawno zmusilem mojeco C366 do pracy z FSB=103MHz (567MHz) i
zastanawialem sie jaki jest rzeczywisty przyrost predkosci. Po przeczytaniu
tego posta postanowilem wykonac kilka testow, wyniki wydaja sie byc bardzo
ciekawe..

Testowany sprzet:
c366_at_567
64MB ram
Diamond Fusion Monster na Banshee, 16MB, AGP
HDD - Seagate 6,4 medalist
plyta Chaintech 6BTM (procesor poszedl na 2.0v ze standardowym radiatorem i
wiatrakiem)

Jeszcze przed wynikami krotki komentarz, mianowicie do testow uzylem
programu 3D MARK 99MAX i Qake`a 3, nie bawilem sie w wydziwianie z
ustawieniami i konfigami - w 3d marku ustawione bylo 800x600x16bit a w Q3
640x480 z niewielka iloscia detali (oczywiscie w obydwu "testach" ustawienia
takie same..)

Oto wyniki wraz z procentowym wzrostem wydajnosci:

*C366 *C567 <64,5 %
(chodzi o teoretyczny przyrost MHz)
FSB 66MHz 103MHz <64 %
1. 3D marks - 2815 4343 <64,8 %
2. CPU marks - 3514 5428 <64,7 %
3. Q3 (fps) 41,1 58,5 <70,2 (!) %

Wszystko robione bylo nieco napredce, wiec nie mialem czasu sprawdzic innymi
programami, ale to co uzyskalem wydaje sie byc dosc
reprezentatywne.Szczegolnie warte uwagi jest to ze przyrost % w MHz CPU =
przyrostowi % FSB (patrz powyzsze wyniki). Darmowy (!) 65 % wzrost
wydajnosci po przetaktowaniu 366_at_567 oraz FSB 103MHz to niezaprzeczalne
zalety, ale jak dla mnie najciekawsze jest to, ze (jak wynika z obliczen)
_teoretyczna_ wydajnosc procesorow 566MHz pracujacych na magistralach 66 i
103 MHz jest identyczna !

Przyjmijmy za odnosnik CPU marks. Dla C366 ( fsb=cons=66Mhz) cpu mrks =
3514, ze wzoru:

366 = 3514
566 = X => 366x=3514*566 x=5434

Czyli C566 (8,5x66MHz) mialby teoretyczna wydajnosc 5434 CPU marks, podczas
gdy C 5,5x103 ma wydajnosc rzeczywista = 5428 !!!
Mozliwe ze w moim rozumowaniu tkwi blad - ale matematyka raczej nie klamie a
ja sam jestem wyjatkowo zaskoczony tym rezultatem, oczywiscie jest to czysta
teoria, ale wynik pozostaje wyjatkowo frapujacy..

>P.S. dlaczego sreberka na jogurtach zawsze sie rwa przy otwieraniu? :-(((

A dlaczego kromka chleba zawsze spada na ziemie strona posmarowana maslem ?
:)))

Pozdrawiam
gwozdziu_at_go2.pl