Re: Dysk twardy- co kupic?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 13 Mar 2000 - 19:01:37 MET

Hi,

On Sun, 12 Mar 2000 15:04:08 GMT, Bzyk <frydel_at_friko7.onet.pl> wrote:

>Nie wiem jaka seria. W miedzyczasie przejrzalem stare posty na pececie
>i widze ze jestes oredownikiem Quantum'a;). Czy wystarczy jesli bedzie
>to seria Fireball, czy tez wazne jest to KX na koncu?

Seria Fireball dzieli się na różnorodne modele. Najnowczy to LCT,
nazywany też LAA. Bardzo cichy i szybki. Starsze to EX (5400 rpm,
też szybki) i KA/KX (7200 rpm, jeszcze szybsze).

>Czy Quantum'y
>sie grzeja?

Raczej nie. Na pewno mniej niż inne dyski. Ale np. do kieszeni ich
nie polecam.

>Wlasciwie to po przejrzeniu postow z peceta wacham sie juz tylko
>pomiedzy FujitsuMPE (miales z nimi stycznosc?) a pomiedzy Quantum..

Fujitsu jest cichy i dość szybki, a nawet niezbyt awaryjny. Jest
wręcz cichszy od Quantuma. Quantum jest jednak szybszy, a z każdym
nowym modelem zwiększa swoją przewagę :)

>Fujitsu sa podobno b.ciche, a poza tym, nie zauwazylem zeby ktokolwiek
>sie na nie skarzyl (w postach od polowy stycznia). Znowu Quantum
>podobno jest dobry do podkrecania... Choc ja osobiscie preferuje

No właśnie -- ma niesamowitą rezerwę mocy w elektronice, a więc na
nominalnych ustawieniach jest bardzo toleracyjny na niekorzystne
warunki. Można grzać elektronikę, dawać felerne kable, a i tak
wytrzyma to lepiej niż inne dyski.

>stabilnosc- nie szybkosc. Jak podkrecenie szyny PCI wplywa na
>nagrywarke (HP8210i)?? Napisz cos o grzaniu sie (badz nie) tych
>Quantum'ow.

Z tym bywa różnie. Ale jakiś model HP z serii 82xx testowałem na
szynie 83 MHz i działała idealnie.

>I ile firma daje gwarancji (ktos pisal ze tylko rok).

Quantum daje 3 lata gwarancji. Jak ktoś będzie chciał Ci dać
mniej, to nie kupuj u niego.

>Napisz co myslisz o Fujitsu.

Jedyny mój kontakt z Fujitsu miałem, jak kumpel przyniósł do mnie
swój dysk. Ładny dysk, cichutki i nawet dość szybki, ale obciąża
procesor w UltraDMA mocniej niż Quantum i jest nieco wolniejszy.

--
Pozdrowienia,