Odp: opinie o LEXMARK 3200

Autor: Jarosław Kamper (jarekkam_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 22 Sep 1999 - 00:24:08 MET DST

Użytkownik Jacek Gutkowski <jgutkowski_at_lucent.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37E5E872.B4EF2681_at_lucent.com...

> Ceny kartridzy moga byc nawet troche wyzsze (15-160 za czarny, 180 za
> kolorowy). Do tego kartridze kolorowe (12A1980) z reguly szybko sie
wyczerpuja,
> ale od czego sa refill kity.

[...]

Tak jak mówi kolega!!! Są napełniacze! Mój przykład: w Office Center kupiłem
zbiorniki uzupełniające jakiejś firmy do HP (żeby było śmieszniej zbiorniki
są, a sanek/adpterów/głowic czy jak to się zwie po prostu BRAK!). Cena
poszczególnych kolorów (trzech) = 2,09zł + VAT, a więc za 7,65zł masz
kolorowy cartridge! O jakich kosztach eksploatacji więc mówimy???
A może wyjaśnię, co się z tym robi :))) Idziemy do apteki, kupujemy
strzykawę dla konia i taką samą igłę (wszystko x3 + 1 na czarny). Otwieramy
nowo zakupiony kartridż i wbijając w niego igłę napełniamy strzykawkę.
Następnie bierzemy zużyty kartridż i jednym uderzeniem młotkiem w dekielek
(nie własny) zdejmujemy go (cartidge uderzamy leżący, całą większą częścią
na jakiejś płaskiej krawędzi - dekielek musi znajdować się poza tą
krawędzią!)- UWAGA - NIE CIĄĆ!!! Próbowałem ciąć skalpelem, ok. - przy
końcówce mówię, a resztę oderwę... zamiast puścić miejsce sklejone puścił
lity plastik :))) Klej którym przyklejają dekielek jest mocniejszy od tego
tworzywa, z którego jest wykonany pojemnik!!! :) Ale klej ten ma małą wadę -
nie jest shock resist :))) i po to piszę o młotku! Ok., napełniamy zużyty
kartridż - nie pomylić kolorów :))) a następnie wyciągamy gąbkę z kartridża
za 2,55zł i wkładamy ją w końską strzykawkę, aby wykorzystać każdą krople.
Należy jednak uważać, aby nie przepełnić jakiegoś regenerowanego koloru, bo
może się z żółtego lub niebieskiego zielony zrobić :-)
                        Jarosław Kamper
           jarekkam_at_bydgoszcz.home.pl