Odp: Skladanie kompa... pomocy

Autor: Bogdan L. (grafik_at_post.pl)
Data: Sat 18 Sep 1999 - 11:12:25 MET DST

> Bylem dzis na zakupach i kupilem sobie PIII 500, 128MB, plyta ABIT BX6
v.2.
> Postanowilem tez ze sam sprobuje zlozyc tego kompa :))
> Umiescilem plyte tam gdzie trza, wlozylem procka, podpialem wszystkie
> kabelki i wszytsko by sie wydawalo ok.
> Podpialem rowniez dysk, klawiature myszke i karte graficzna i wlaczylem
> guzik POWER.. i co? nic.. kompletna cisza, nic sie nie dzieje, komputer w
> ogole nie reaguje, co moze byc tego przyczyna? Co mam posprawdzac? Moze
> czegos zapomnialem?

W sypermarkecie Ci nie wyjasnili, co i jak :))

A tak powaznie... Przyczyn może być wiele i jak znam zycie, to już jakas
znzlazles z kumplami i grasz w jakas strzelanke.

Dla porzadku dodam, ze jesli kupiles sprawne i pasujace do siebie czesci, to

1. sprawdz czy dobrze podlaczyles zasilanie plyty, zerknij do dokumentacji
plyty gdzie plusy i minysy gdzie jakie napiecia.

2. sprawdz wszystkie wtykalne czesci, czy nie odwrotnie, czy docisniete, czy
sa.

3. jesli plyta ma zworki, to z dokumentacja sprawdz, czy ustawione jak
trzeba i gdzie trzeba
4. Sprawdz, czy tasmy dyskow sa wpiete jak trzeba, niektore plyty nie
dopuszczaja w ogóle mozliwosci zlego wpiecia ale sa i inne. Dla eksperymentu
odepnij wszystkie napedy i wtedy wlacz jesli ruszy wiesz co i jak.

5. oblukaj procesor czy nie jest jakos zle podlaczony

reszta nie powoduje zanikow "wizji i foniii" (mozesz jeszcze w przypływie
rozpaczy sprawdzic przewody zasilajace tylko nie jezykiem....

Jesli te mozliwosci wyczerpiesz, to wedlug zasady trening czyni mistrza.
rozloż go na czesci i zloz potem sprawdz jesli nie dziala, to ponownie
jesli to nie pomoze i za ktoryms razem nie okaze sie ze komp ma nagla ochote
dzialac, to przynajmniej bedziesz modl skladac komputery z zamknietymi
oczyma - jak w Optimusie :))

Bogdan L.