Re: K6/2 czy P II ???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 31 Oct 1998 - 10:07:46 MET

On Fri, 30 Oct 1998 08:55:10 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) wrote:

>Nie sadzisz ze zbyt pewnie sie wypowiadasz na temat przyszlosci?
>Pracujesz w Intelu?

Nie :) Po prostu śledzę już ponad 13 lat rynek komputerów i mam
pewne doświadczenie.

>Nie moze - napewno. Cykle zycia procesorow Intela jest na poziomie ok
>2.lat. Zreszta nazwa nic nie zmienia - roznice miedzy procesorami sa
>kosmetyczne

Biorąc pod uwagę, że Katmai jako takiego w sprzedaży AFAIK jeszcze nie
ma, to rzeczywiście dwa lata ma szansę pożyć.

>Tak? A do czegoz to Ty tego Xeon'a wykorzystasz? Zajrzyj sobie do
>wynikow testow Xeon'a - roznica w wydajnosci w wypadku standardowych
>(czyli wlasnie domowych) zastosowan jest minimalna - chyba ze chcesz
>miec w domu serwer

Tak BTW to naprawdę mam w domu serwer sieci :) Ale jak to jest w
rzeczywistości z wydajnością Xeona? Jakie to są "standardowe" zastosowania,
w których jest wolniejszy?

>To wal po Alphe albo Mips'a. Zreszta co sie bedziemy oszczedzac - wal
>po Cray'a. Wiesz ile RC5 Ci policzy? Co prawda przez 99,9999999 %
>czasu bedzie sie nudzil ale jakiez to ma znaczenie. W koncu chciales
>szybki procesor ...

Alpha i MIPS akurat wypadają w RC5 bardzo marnie. Testowałem MIPSa
(stacja Silicon Graphics) i był dość krowiasty. Z Alphą nie pracowałem,
podobno niezła maszyna do normalnej pracy, ale też do niektórych
zastosowań.

>Jakby mialo sluzyc czemus innemu to wogole nie pojawiloby sie na
>rynku. To nie jest dzialalnosc charytatywna. A co do podzialu - nikt

Ale sprzedawanie czegoś drogo to jest jeszcze "zbójnicki łobycaj",
a takie rozróżnianie, ograniczanie supportu i windowanie cen to już
nie jest "zbójnicki łobycaj".

>Ci nie zabrania uzywac w domu Xeon'a + NT. Tylko po co ...

Używam K6-2 + NT i rzeczywiście, nikt mi nie zabrania. A po co?
Po prostu pracuję. Pisanie programów, obróbka dźwięku, nawet zwykłe
pisanie dokumentów w Wordzie - wszystko to wymaga mocy obliczeniowej.
Naprawdę lepiej się pracuje, jeżeli WAV się odszumia np. godzinę zamiast
trzech.

>Moze Ty sie na etacie wieszczki powinienes zatrudnic?

Czemu od razu wieszczki? Powiedz mi, jak długo trzymał się na rynku
Socket 3? Trzy lata? Socket 7 też niewiele dłużej (jeszcze się
trzyma jako Super 7). Już nie mówię o Socket 4 (P60) i Socket 8
(PPro), bo te rok czy dwa maksimum. Czemu Slot 1 miałby istnieć
znacznie dłużej?

>Czegos nie rozumiem ... Nie wszyscy wymieniaja sprzet co dwa lata - ja
>np. procesory zmieniam duzo czesciej.

A ja nie - częsta wymiana procesorów niestety kosztuje. Czasem już
lepiej kupić raz szybki komputer, niż potem zmieniać co roku.

>Podobno to jest UFO. Dopoki produkt jest w fazie prenatalnej to
>bezsenowna jest dyskusja o jego mozliwosciach

K6-3 jest mniej więcej w takiej fazie, jak Katmai i niewiele gorszej,
niż Xeon.

>AFAIK to nie bedzie - sloty Alphy nie sa zgodne fizycznie ze slot 1 a
>slot A w ktorym ma siedziec K7 jest. Zgodnosc ma byc na poziomie
>logicznym a nie fizycznym

Słyszałem, że nowe Alphy będą pasować do tego samego slotu z tym samym
chipsetem, co K7.

--
Pozdrowienia,