Re: Skaner do slajdów i negatywów

Autor: Jerzy Słomiński (jason_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Tue 27 Oct 1998 - 10:17:05 MET

Zbigniew Kowalczyk wrote:

> Posiadam skaner Mustek 600 II CD.
> Chciałbym mieć możliwość skanowania negatywów i slajdów.
> Wiem, że do mojego skanera jest przystawka do slajdów (jest to nowa pokrywa)
> ale nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie. Zastanawiam się nad wymianą na
> inny nowy, który taką możliwość już ma.
>
> Oprócz tego słyszałem, że w przypadku takiej przystawki do slajdów
> rozdzielczość
> jaka przypada na mały obszar negatywu jest tragiczna (stąd zastanawiam się
> nad innym skanerem)
>
> Proszę o opinie i pozdrawiam
>
> Zbigniew Kowalczyk
> [...]

Nie jest to dobre rozwiazanie. Testowalem na primaxie profi (1200x600),
na przezroczach. Jakosc marna, ledwie wystarczajaca do kiepskiego WWW.
Tak naprawde, to chyba albo Nikon Coolscan, albo Polaroid (chyba
QuickScan?). Reszta tzw. skanerow do filmow ma parametry zbyt slabe, bym
im zaufal. Pamietaj - biednego nie stac na byle co, bo kto kupuje tanio
ten kupuje dwa razy.