Re: Moje boje z 98

Autor: Ramon Dustet (rdustet_at_mail.accent.com.pl)
Data: Wed 21 Oct 1998 - 17:44:49 MET DST

Cze¶ć,

> Czy mógłby mi kto¶ pomóc w kilku kwestiach związanych z nieopatrznym przeze
> mnie zainstalowaniem Win'98?
>
> Otóż dzieją się 2 rzeczy doprowadzające mnie do szewskiej pasji:
>
> 1. Zawiesza się mysz. Mysz to a4tech z 3 guzikami, podłączona na com1 z
> driverem oryginalnym z dyskietki (wersja dla win95). Zresztą z innymi
> driverami wiesza się równie często. Mysz najczę¶ciej przestaje pracować
> kiedy poruszam nią w momencie gdy komputer co¶ otwiera lub zamyka: okno,
> program, etc. Nowych sterowników dla tego sprzętu niestety nigdzie nie
> znalazłem (nawet na stronie producenta).

Stawiam na strerownik karty graficznej.

> [...]
> minut totalnie zawiesić).
>
> To mnie naprowadziło na ¶lad jakiego¶ konfliktu sprzętowego ale system nic
> sam nie wykazuje. Podaję kilka danych, po których może kto¶ z Was będzie
> potrafił mi co¶ doradzić:
>
> FaxModem: Zoom v.34(I)
> Port: com2
> Adres: 2F8
> Przerwanie: 3
>
> Mysz: a4tech, pro-9v
> Port: com1
> Adres: 3F8
> Przerwanie: 4
>
> Czy one się ze sobą gryzą? Jeżeli tak, to jak mam to naprawić?

Nie gryzą sie wcale :-) Upewnij sie czy w biosie com2 jest wyłączony.

> Może kto¶ używa tego samego modemu pod win98 i mógłby mi powiedzieć jaki
> sterownik się do niego najlepiej nadaje i jakie ma ustawienia.
>
> Błagam pomóżcie, jestem u skraju wyczerpania psychicznego

Najlepiej wróć do win95 OSR2. Ale jak już się chcesz męczyć to możesz spróbować
co następuje:

-mysz ustawić na MS-compatible tj. 2 przyciski
-COM2 w biosie ustawić "disabled"
-w biosie IRQ3 i IRQ4 ustawić na ISA nie na Plug&Play
-zainstalować najnowsze strerowniki karty graficznej
-spróbować driver do modemu "Standart modem"