Re: Uruchamianie WIN95 spod WIN NT

Autor: Sergiusz Mitin (sergium_at_ld.onet.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 13:42:46 MET DST

Jarek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>4.00"
>multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Workstation wersja
>4.00 [tryb VGA]" /basevideo /sos
>multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows NT dysk D:"
>c:\="Windows 95"
>
>2 i 3 linijke chyba umialby edytowac kazdy, ale pominmy to
>potem 2 newralgiczne linie informujace o sposobie startu nt, i 2 kolejne
>linie juz mniej wazne informujace o starcie innych systemow czyli nt z
>drugiego dysku i win95.
>teraz o ile sie nie uszkodzi pierwszych 6 linijek boot.ini to dalej juz

Smerfnie, już to sobie zapisałem do pliku i innym to radzę zrobić.
Na spokojnie przestudjuję ale dalej upieram się przy swoim: jeśli ktoś
nie wie jak zrobić prymitywny multiboot to niech lepiej używa sprawdzonych
narzędzi, a nie urabia na ośpel plików startowych. Jest to raczej zabawa dla
nieco bardziej zaawansowanych...

>no tak, nie mozemy dyskutowac bo mamy za malo danych. w jednym przypadku
>Ty masz racje, w drugim ja :)
>nawet nie wiemy czy wogole byla jakas partycja ntfs czy nie

Gość pisał na początku, że pierwszy dysk z WinNT na NTFS ale na moją prośbę
tego nie potwierdził. Tak że w tym momencie też nie mam pewności.
Wygląda na to że Ciebie i mnie ta dyskusja interesuje bardziej niż
Krzysztofa skoro sie nie odzywa...

>WinNT na
>komunikatu
>poszło
>działać,
>
>oczywiscie w takim przypadku masz racje. ale gdyby d: bylo partycja
>rozszezona dysku c: a nie drugim fizycznym dyskiem to juz by ci tak
>latwo nie poszlo, prawda?

Oczywiście. Powiem więcej: na rozszerzonej Win95 w ogóle sie nie da
zainstalować.

>nic tu
>dysku,
>
>dokladnie tak jest. dlatego tylko jedna aktywna partycja dla kazdego
>dysku moze byc bootowana przez bios.

Czyli z tym wszystko jasne.

[...]
>a coz my mozemy poradzic ze pytanie wraca jak bumerang i wg. niego mozna
>regulowac kalnedarz? ;)

Tak nas widocznie czytają, że za dwa dni znów to same pytanie ;-))

--
Pozdrawiam.
Sergiusz Mitin