Re: Uruchamianie WIN95 spod WIN NT

Autor: Jarek (jarek_at_nospam.3dart.com.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 18:10:16 MET DST

Sergiusz Mitin wrote in message <706nov$fj2$1_at_blurp.memax.krakow.pl>...

>Na pewno masz rację, tylko weź pod uwagę, że ręczna edycja boot.ini (o
ile
>nigdy gość tego nie robił) nie należy do najłatwiejszych zadań. Ktoś
kto
>umie to robić napewno sobie poradzi, mimo to uważam że lepiej go nie
ruszać.

u mnie boot.ini wyglada tak:
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Workstation wersja
4.00"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Workstation wersja
4.00 [tryb VGA]" /basevideo /sos
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Windows NT dysk D:"
c:\="Windows 95"

2 i 3 linijke chyba umialby edytowac kazdy, ale pominmy to
potem 2 newralgiczne linie informujace o sposobie startu nt, i 2 kolejne
linie juz mniej wazne informujace o starcie innych systemow czyli nt z
drugiego dysku i win95.
teraz o ile sie nie uszkodzi pierwszych 6 linijek boot.ini to dalej juz
nie ma strachu.

>Nie zupełnie:
>możliwość
>wywnioskowałem z tego, że pliki startowe Win95 znajdują się tam gdzie
cały
>system czyli na dysku D:
>Bo jakby inaczej Win95 zainstalował pliki startowe na NTFS'ie?

no tak, nie mozemy dyskutowac bo mamy za malo danych. w jednym przypadku
Ty masz racje, w drugim ja :)
nawet nie wiemy czy wogole byla jakas partycja ntfs czy nie

>Poza tym kiedyś próbowałem zainstalować Win95 na drugim dysku mając
WinNT na
>pierwszym, nic z tego nie wyszło. Nie pamiętam dokładnie formy
komunikatu
>ale treść sprowadzała się ku jednoznacznej propozycji się wypchać ;-))
>Ominęłem tę przeszkodze podłączając drugi dysk zamiast pierwszego,
poszło
>bez oporu. Muślę, że Krzysztof też tak zrobił albo przeniósł dysk z
>zainstalowanym Win95 z innego kompa (Krzysztofie, powiedź czy tak?)
>W tym przypadku przełączenie w BIOS'ie na start z dysku D: powinno
działać,
>u mnie przynajmniej działało.

oczywiscie w takim przypadku masz racje. ale gdyby d: bylo partycja
rozszezona dysku c: a nie drugim fizycznym dyskiem to juz by ci tak
latwo nie poszlo, prawda?

>No i nieporozumienie terminologiczne: dla BIOS'u dysk D: to drugi dysk
>fizyczny w kolejności szukania systemu operacyjnego podczas startu i
nic tu
>nie ma do rzeczy ile partycji i dysków logicznych się ma na pierwszym
dysku,
>może ich być nawet kilkanaście.

dokladnie tak jest. dlatego tylko jedna aktywna partycja dla kazdego
dysku moze byc bootowana przez bios.

>Dokładnie tak, bo to chyba najprosztszy (chociaż nie jedyny) sposób
>zainstalowania tegoż BootManagera, właśnie PartitionMagic go instaluje.
>Wiem, wiem że zaraz ktoś powie: "facet nauczył się jednego tematu i
tłucze
>go bez końca". Ale cóż ja mogę na to poradzić jeśli PartitionMagic
właśnie
>do tego służy i to bardzo dobrze służy.

a coz my mozemy poradzic ze pytanie wraca jak bumerang i wg. niego mozna
regulowac kalnedarz? ;)

>Mnie przynajmniej nigdy nie zawiódł (odpukać)...

puk puk :)

Jarek D. _JaR_ ICQ 14863536
http://www.nautilus.com.pl/jarek
jarek{at}3dart.com.pl (remove nospam.)