Re: I'm back: Savage3D vs. Voodoo2

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 15:43:06 MET DST

Cześć Vindex,

Widziałeś moje testy TnT? Chyba nie jest tak źle z TnT ...

>To tylko swiadczy na jego niekorzysc - a wartosc jest czysto teoretyczna.
>Sceny nie sa w pelni multitexturowane wiec i zysku 100% nie ma

No właśnie słyszałem, że nie ma problemu z wyłączeniem mulitexture na V2,
ciekawe jak z TnT.

>To jest oczywiste - problemem jest to ze SLI zajmuje 2 PCI. Biorac pod
>uwage ze wiele plyt ma 4 PCI'e to zaczynamy sie zblizac do ograniczen
>sprzetu - 2 * V2 + k.dzwiekowa na PCI + np. tuner TV i juz nie ma wolnych
>slotow :( A jedyna ewentualna alternatywa jest TNT

Mam nadzieję, że to się pewnie szybko zmieni (Rage 128, Permedia 3, Glaze3D
i słyszałem o jeszcze kilku). Tylko konkurencja wymusza obniżki cen.

>Raczej nie w najblizszym czasie - a pozniej ... Nowsze Banshee ma miec
>mozliwosc pracy w AGP x2 wiec niewykluczone ze to bedzie nastepna
>podstawowa karta gracza :)

A reszta pozostanie bez zmian (tryby, efekty, single textureing itd) ?

>Jesli masz jakis ftp blisko siebie to moge Ci pare rzeczy podeslac (z
>wyjatkiem Winbencha oczywiscie :)

Jakie testy 2D polecasz? Tylko może coś mniejszego i wygodniejszego niż
WB98?

>Pod starego DirectX'a - drivery optymalizowane pod DX6 dopiero sie
>pojawiaja. Tu jest duzy margines optymalizacji - zwlaszcza ze duzo mozna
>przerzucic na DX'a

Jak ma się to do glide'a?

>A coz to za roznica? Jak beda te w technologii 0.25 um to rynek moze
>wygladac zupelnie inaczej

Dokładnie.

>Powiedzmy ze mam na ten temat inne zdanie - albo inna definicje klasy.
>DataExpert bardzo sie zepsul od czasu kiedy uzywalem ich kart (3 lata temu)
>i jakos nie budzi to mojego zaufania. Ilosc padnietych kart DataExpert'a
>jest na tyle duze ze odstrecza mnie od tej firmy - a APAC to to samo

Widziałem obraz desktopu i740 tej firmy i trochę mnie odrzuciło :-)

>Tyle ze ich driver'y nigdy nie maja zadnych "bajerow" - to nie to samo co
>drivery Hercules'a czy Diamond'a. Dla samych driverow lepiej IMHO wydac te

>100 zl wiecej - NVidia przynajmniej robi w miare porzadne reference drivers

Potwierdzam. A TnT w wydaniu Asus czy DataExpert może być deczko tańsze np.
500 zł.

Pozdrowienia.
Kris.