Re: Uruchamianie WIN95 spod WIN NT

Autor: Jarek (jarek_at_nospam.3dart.com.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 20:24:10 MET DST

Sergiusz Mitin wrote in message <703087$e32$1_at_blurp.memax.krakow.pl>...

> [...]

to wlasnie musi byc c:\="windows 95" - o ile pliki startowe 95 sa
wlasnie tam (io.sys i msdos.sys, a takze autoexec.bat i config.sys o ile
ich wogole uzywasz)
tyle ze wczesniej musisz miec zgrany do pliku bootsect.dos bootsektor
taki jaki jest zaraz po zainstalowaniu 95, bez tego nie pojdzie.
bootsektor taki mozesz sobie zgrac z dysku kolegi ktory ma tylko win95
na przyklad. jesli nie chcesz sie bawic w grzebanie w bootsektorach, to
zrob tak:
upewnij sie ze masz 3 dyskietki instalatora albo bootujaca instalke nt
na cd, oraz aktualna dyskietke naprawcza.
potem odpal fdiska z win95 poleceniem fdisk /mbr
w ten sposob pozbywasz sie bootmanagera i domyslnie startuje 95, teraz
odpalasz instalke nt i dajesz "naprawa", potem jak sie spyta co
naprawiac to odznacz wszystko, naprawa bootmanagera jest domyslnie
wlaczona i nie da sie wylaczyc. po tej operacji juz bedziesz mial
bootsect.dos na c:\, wystarczy dopisac do boot.ini i pojdzie.

>Chyba coś tam można zrobić ale wydaje mi się, że ręczna edycja plików
>startowych to jest najlepszy sposób żeby w którymś momencie nie
wystartował
>żaden system operacyjny.

eee tam, boot.ini to zaden plik systemowy, ten atrybut to zwykla zmylka
:)

>Proponuję dwa w miarę proste i bezpieczne rozwiązania:
>1. Przełączenie w setup'ie BIOS'u na start z dysku D:

tak nie zadziala jesli pliki startowe sa na c:
a jesli d: to tylko partycja rozszezona na c: to juz wogole nie ma o
czym mowic, prawda?

>2. Stary dobry IBM'owski BootManager.

albo partition magic ktorega sam tyle razy polecales :)

Jarek D. _JaR_ ICQ 14863536
http://www.nautilus.com.pl/jarek
jarek{at}3dart.com.pl (remove nospam.)