Re: C300A - wrazenia

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 21:54:40 MET DST

Dnia Tue, 13 Oct 1998 11:27:28 GMT, rlukaszXYZ_at_polbox.com (Robert
Lukasz) napisał:

>test najszybszego (?) komputera na świecie
>szczegóły na http://www.distributed.net/rc5/
>
>PII 233-->300 ma tylko 840 kkeys/s

Chcecie pare ciekawostek?

Aktualna wersja win32 distributed computing client nosi nazwe wersji
cos-tam...417. Od ponad 2 miesiecy nie pojawila sie nowa wersja, a
poprzednie ukazywaly sie raczej czesto. Dlaczego?

Jak wyjdze v ...418, to wszystkie P1-MMX dostana w RC5 kopa o ok. 40%,
a to za sprawa dolaczenia nowego algorytmu zwanego przez support DN
trywialnie 'mmx cores'. Niestety nie mialem okazji go przetestowac,
poniewaz maja go tylko juz zarejestrowani beta-testerzy, spoznilem
sie.
W kazdym razie P2 nie beda mialy zadnego bonusu, bo ich jednostka mmx
jest wolniejsza, niz aktualny algorytm liczenia 'na pale' :)

I w ogole test RC5 jest dosyc egzotyczny, poniewaz dla P2 daje
aktualnie wynik o ok. 100% (!) lepszy niż dla zwykłego Pentium o tym
samym zegarze.
Zeby nie byc goloslownym - na ip-mmx_at_250 mialem 350kkeys/s, a teraz na
C300A_at_375 mam 1.05Mkeys/s.

Fakt, ze P2 jest pentiumem pro z mmx instruction setem i pomotanym
cachem potwierdzaja wyniki na PPro: @200 - 550kkeys/s.

Cache L2 nie ma praktycznie zadnego wplywu na wynik: celeron 300 ma
identyczna szybkosc, jak p2-300 i C300A!

BTW: Celeron z cachem nie jest rozpoznawany przez auto-CPU-detection,
aczkolwiek wybierany jest prawidlowy kod (p2/pro).
Tech support juz odpisal mi, ze "418 version will have proper celeron
detection, as you requested".

Jacek Fiok, Warszawa
jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 --- Overclocking? Have fan! ---