Re: Komputer jest martwy

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 21:54:36 MET DST

Dnia 13 Oct 1998 07:44:27 +0200, gjedrasi_at_friko6.onet.pl (Harry)
napisał:

>Hej,
>Kupilem wczoraj plyte Abit BH6. Wlozylem do niej PII 333.
>Po wlaczeniu zasilania komputer nie reaguje. Nawet nie piszczy
>glosnik. Nic! Tylko wiatrak na procku i w zasilaczu sie kreci.
>
>Czy to moze byc sprawa pamieci ????
>Mam stara (kupiona w maju) kosc DIMM 64 MB 10 ns . Nie wiem jakiej firmy.
>Po obu stronach sa przylutowane w sumie 32 identyczne scalaki
>z symbolami: HY57V164010B, TC10, 9803A KOREA
>
>Nie podlaczalem zadnych dodatkowych urzadzen (HDD, CD-ROM'u, FDD).
>Tylko karte graficzna i pamiec.

Mialem _dokladnie_ to samo za pierwszym razem, gdy wlos=zylem mojego
C300A. Juz mialem sie zalamac. Wyjalem, wlozylem ponownie, docisnalem.
Działa.

Jesli nie masz procesora (tzn. nie ma komunikacji plyta - procek), to
plyta nie piszczy.

Jesli procesor dogaduje sie z plyta, a nie ma pamieci, to piszczy
dlugimi ciaglymi sygnalami, AFAIR w seriach po 5 sygnałów standardowo,
do znudzenia.

Natomiast w wypadku nie docisnietych / zepsutych pamieci moze sie
zdarzyc, ze nic sie nie odzywa. Podobnie jak moze sie zdarzyc, ze taki
komputer pochodzi w Quake'u przez 15min, po czym sie wywali i nie
bedzie chcial wstac. (te 15 min prawidłowego działania ma oczywiscie
miejsce w serwisie, kiedy pokazujesz, ze masz zepsuty sprzet - ktores
prawo Murphy'ego).

Jacek Fiok, Warszawa
jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 --- Overclocking? Have fan! ---