C300A - wrazenia

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 15:57:14 MET DST

Kupilem sobie tak: procek wersja box w TCH, seria jakas blizej mi
nieznana, juz zdazylem zapomniec, w kazdym razie nie ta, o ktorej
pisal Marek Oberman. Plyta BH6 w firmie ETECH. Do tego 2x32MB SDRAM
10ns firmy Siemens (przelozone ze starego komputera).

Na poczatku przykra niespodzianka: nie odpala sie na 450MHz - nawet
nie pokazuje sie tabelka z konfiguracja kompa. No to ustawiam 375 - i
co? Znow niestabilnie! Po podniesieniu napiecia do 2.1V bylo juz OK,
ale mimo wszystko poczulem sie troche dziwnie. Probowalem jeszcze
450_at_2.2V, ale windowsy sie zawieszaja po kilku sekunach.

Sztuczka Abita z "signal 100/66" na "low", co ma omijac blokade
mnoznika w prockach P2/100FSB-native, jak mozna sie domyslac, nie
dziala. Tak wiec pozostalem na 83x4.5 = 375MHz...
...co daje mi 1.05M rc5keys/sec.

(glupi tekst) I gdzie te Twoje 504MHz, Marku? Chyba nie mialem
szczescia...

Do rzeczy - wyniki w giercach:

Q1 timedemo demo2, 640: 56.0 fps
Q2 timedemo demo1, no sound, 640: 32.5 fps
  --> dziwnie malo, na zagranicznych site'ach dla p2-400 wychodzi ok. 39fps
      podczas, gdy dla Q1 tyle samo, co mnie czyli ok. 55
Unreal - jak sie w tym robi cos na ksztalt timedemo? Na razie znam
tylko "stat fps". Wrazenie organoleptyczne: przy zmianie pomieszczen
jednak strasznie zgrzyta (trashing?). Poza tym, jest bardzo plynnie.

Nie wiem, czy jest mozliwe, ze nie dziala mi AGP 2x texturing albo co?
To mialoby rosnace znaczenie ze zwiekszajaca sie iloscia textur w
grach - a wiec nie zmienialoby wiele w q1, wiecej w q2 i najwiecej w
Unrealu...

Nastepne pytanie - czy wgranie nowego biosu do BH6 moze mi cos dac?
Nadmieniam, ze moj aktualny bios oficjalnie nie zna prockow celeron z
cachem, ale na szczescie wszystko dziala. Moja plyta ma boot-block,
mam najnowszego awdflasha (obsluguje kostke BH6), takze chyba
niespodzianek nie bedzie. No wiec jak - warto?

Wracajac do G200: jezeli chodzi o quality, to nie mam Matroxowi
praktycznie nic do zarzucenia. Nawet na D3D Wrapperze nie widze bledow
w Q, filtering jest sliczny (nie to, co na Rivie, oj nie!).

Wlaczylem sobie jeszcze trilinear w Unrealu - to jestem w stanie
zauwazyc (znaczy sie, roznice w porownaniu z bilinearem). Za to mimo
usilnych staran nie udalo mi sie dojrzec roznicy w jakosci po
przelaczeniu sie w 32bit rendering.

Na koniec przepraszam z gory za jakosc mojej wypowiedzi, bo cos tak
czuje, ze jest juz pozno i tak w sumie ciezko mi sie mysli :)

Jacek Fiok, Warszawa
jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 --- Overclocking? Have fan! ---