Re: Prawo i komputer

Autor: MKN (mkak_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 23:18:18 MET DST

Robert Lukasz napisał(a) w wiadomoœci: <361be072.48169057_at_192.168.0.10>...

>Rękojmia działa przez rok od zakupu ale musisz podnieść roszczenie
>odstąpienia od umowy w terminie miesiąca od wykrycia wady art. 356
>par.1 kc.
>Sprzedawca musi wymienić rzecz na wolną od wad (ew. niezwłocznie wadę
>usunąć) - art. 560 par.1
>Jeżeli otrzymałeś gwarancję to możesz skorzystać z zawartych tam
>uprawnień niezależnie od rękojmi.
>
>PS. Jeżeli masz jakieś wątpliwości zapytaj znajomego prawnika a nie
>komputerowca.
>To co poradził niejaki MKN nie jest nic warte.
>
>--
> [...]

O ile wiem - oczywiscie to może nie byc nic warte - to rekojmia dziala w
okresie 1 roku od zakupu a nie przez 1 rok od zakupu. Jest to drobna
roznica.
A co to znaczy "niezwlocznie wade usunac ?" Ma termin scisle okreslony i to
sa dwa tygodnie, o ile umowa gwarancyjna (nie rekojmia) nie zawiera innego
zapisu, przyjetego przez podpisanie tej umowy przez kupujacego. Miedzy
innymi dlatego, ze strony w umowie gwarancyjnej umawiaja sie co do pewnych
warunkow realizowania reklamacji rekojmia dziala poza ta umowa, ale nie
jednoczesnie i nie tak samo. Inaczej ta pierwsza nie mialaby po prostu
zadnego sensu. Dlatego po wyczerpaniu gwarancji konsument ma jeszcze ochrone
rekojmi, nawet wtedy, gdy gwarancja dzialala przez rok.
Kiedys duzo na te tematy czytalem, bo robili mnie w rogi co rusz to jacys
cwani handlowcy. Jakos zawsze wyszedlem na swoje. A te moje nic niewarte
informacje wyczytalem ok. 1 tygodnia temu w calkiem powaznym pismie. Jezeli
cos podalem niezbyt szczegolowo od strony prawniczej, to I'm sorr winettou.

Zgadzam sie, ze najlepiej takich informacji szukac u fachowca, lecz moze nie
od razu w kancelarii prawniczej ale np. w Federacji Konsumenta. Tam przy
telefonie dyzuruja fachowcy i chetnie wyjasnia co i jak.

z pozdrowieniami

Niejaki MKN