Re: Róznica pomiedzy Celeronem a Celeronem A

Autor: Kowalski Robert (robek_at_packplast.com.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 08:54:49 MET DST

Tałajczyk Piotr napisał(a) w wiadomości: <361cd998.3288700_at_news.tpnet.pl>...
> algi_at_friko4.onet.pl (Jarosław 'ALGI' Zagórski)
> wRoTe iN pl.comp.pecet:
>
>[...]
>[...]
>
>wytłumaczcie mi jedno. cache jest przecież najmniej odporną częścią
>procesora na przetaktowanie - logiczne. dlaczego więc balerony (te z
>cachem - taktowanym na równi z cz-ścią proca) kręcą się lepiej niż
>PentiumII (z cachem taktowanym 1/2cz-ści proca)?
>czyżby była tu kwestia cache zintegrowanego z procem - o to chodzi?
>przecież czym w takim razie tego typu cache różni się od tego
> [...]

Różnica jest kolosalna. Ten Cache w PII jest tanią pamięcią cache wlutowaną
na płytkę obok samego procesora.
Cache w Celeron A to pamięć znajdująca się na tym samym kawałku krzemu co
sam procesor.
Jest to rozwiązanie które zastosowano w procesorach Xeon (w Pentium Pro też
Cache L2 był w procesorze ale na fizycznie oddzielnej płytce krzemowej)

--
Robert Kowalski
ICQ UIN:7112656