Podsluchiwanie Internetu, telefonow bylo: Re: RATUNKU - podsluchuja mnie ci z tPSA

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 23:49:51 MET DST

> NIKT NIE STOSUJE TAKICH PRAKTYK. WSZYSTKIE ZASLYSZANE Z DRUGIEJ REKI
> INFORMACJE O PODSLUCHACH SA NIEPRAWDA I DZIALAJA NA ZASADZIE "NIEPRAWDA
> WYPOWIEDZIANA 100 RAZY STAJE SIE PRAWDA".
>
> C Z Y W S Z Y S T K O J A S N E ???

Niby jasne, ale dzisiejsza GW, dodatek Komputery i Biuro pisze o
systemie Echelon.
Jest to wedlug cytowanych zrodel, globalny systewm podsluchu
elektronicznych wiadomosci.
zdolny slyszec, skanowac, przechwytywac i tlumaczyc wiadomosci w
dowolnym jezyku przekazywane telefonem, faksem, poczta elektroniczna,
siecia danych czy teleksem.

Dalej pisza,
ze za posrednictem Echelonu rutynowo sa podsluchiwane
        WSZYSTKIE ROZMOWY TELEFONICZNE W EUROPIE !!!
Sprawdzane sa rowniez listy przesylane Internetem.

Komputery wyszukuja slowa kluczowe w korespondencji e-mail i rejestruja
te listy do dalszej obrobki.

W 1992 system mial przetwarzac 2.000.000 wiadomosci na godzine,
(teraz chyba z 2.000.000.000 / godzine ) .

Z prawa o podwojaniu sie mocy komputerow wynika jeszcze inne:

telekomunikacja rozwiaja sie tak szybko jak urzadzenia zdolne do jej
podsluchiwania, ale nie szybciej .

Czyli Internet nie jest szybszy bo brak jest urzadzen do szybszego
podsluchiwania lub istniejace pracuje na 100% mocy.;-)

dalej troche informacji czy w ogole mozna podsluchiwac Internet jako
pakiety.

No chyba w tym wzgledzie nie ma sporu.

Sa w kazdym kraju wezly internetowe do laczenia sie ze swiatem.
Sa tam szybkie rutery , jezeli taki ruter bedzie dublowal pakiety
typu 1+ 1 , jak macierz dyskowa RAID 1, to jedne pakiety pojda w swiat a
drugie moze kleic lokalnie zwykly pecet, dzialajacy jako blind server
sumulujacy te 1000 serverow z 1000 adresami IP.

Jezeli caly usenet byl rejestrowany od poczatku i arxchiwizowany
najpierw w M.I.T. ( tam gdzie ARPA) a potem mozna go przeszukiwac i po
100 latach i czytac co kto pisal , gdy byl uczniem, a pisze teraz jako
VIP, to trzeba to po prostu przyjac za fakt.

DejaNews jeszcze sporzadza profile zainteresowan klienta ( bezplatnie)
;-)

Zatem niedluga droga do archiwizowania calej korespondencji e-mail,
i automatycznego przegladania i wyszukiwania wedlug slow kluczowych,
slownikow, juz na serwerze wysylajacym.

Ciekawi mnie czy takie programy sledzace wysylana poczte e-mail i
analizujaca jej tresc sa popularne i w czestym uzyciu
(kto cos wie na ten temat).

Bylo tez kilka publikacji nt. komputerowego streszczania korespondencji
(zamiast czytac 1000 listow e-mail po 10 stron otrzymuje sie raport
na 100 stronach, jako streszczenie .

Nie wiem jak sa podsluchiwane wszystkie rozmowy telefoniczne w Europie
???

Tak wiec nieciekawe perspektywy, a najbezpieczniej to przeciagnac drut
miedzy blokami i powrocic do bezposredniej lacznosci .

Kto zna system do globalnego podsluchu Echelon ?
I jaka jest wielkosc calej korspondencji e-mail wychodzacej z jednego
kraju lub wewnatrz kraju ( szacunki)
czy to jest milion listow na godzine ?
jezeli nie wiecej, to juz w 1992 byl system analizujacy cala
korespondencje.
jack

Czy mkozna sie zabezpieczyc przed tym podsluchem -
szyfrowanie korespondencji, jakkolwiek niepopularne, ale
chyba celowe, szczegolnie w korespondencji handlowej, sluzbowej firm
handlowych, instytucji ...