TEAC 524E? - transfer

Autor: Jacek Orlowski (jacao_at_polbox.com)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 15:50:20 MET DST

Czesc !
Posiadam naped CD-ROM firmy TEAC x24 o symbolu 524EA.
W instrukcji jest napisane, ze sredni transfer powinien wynosic
1800kb/s. Oczywiscie po zakupie napedu zaczalem go testowac
na wszystkie mozliwe sposoby i... okazalo sie, ze moj sredni transfer
to okolo 800 kb/s. Zaczalem pytac znajomych "fachowcow" co i jak.
Dowiedziawszy sie, ze transfer zalezy od sposobu podlaczenia, usta-
wilem naped w pozycji optymalnej, czyli jako secondary master.
Zaczalem testy i ... na jednym z programow testujacych zobaczylem
1500 kb/s. To mnie zadowolilo. Jednakze, ciagle mialem przeczucie
ze cos jest nie tak. I tak minelo pare miesiecy. Sprawa transferu ponownie
powrocila gdy zaczalem zrzucac audio z CD.
Przy sciaganiu sciezek naped _nigdy_ nie osiagnal transferu wiekszego
niz 750 kb/s. Myslalem, ze jest to wina softu, ze programik (CD-Track)
nie pozwala na lepszy transfer. Jednak _bardzo_ sie zdziwilem, gdy
przetestowalem naped kumpla. U niego transfer wynosi 1750kb/s.
Zaznaczam, ze konfiguracja byla ta sama, ten sam soft, ta sama plytka
audio i _ten_sam_naped. A moze nie ?
Nasze CD-Romy roznia sie jednym oznaczeniem. On ma TEAC 524E
a ja - TEAC 524EA. Sprzedawca powiedzial, ze roznia sie one tylko
obudowa. Jednakze moje testy ,moga budzic we mnie watpliwosci ...

Pytania:
Czy ktos z Was spotkal sie z takim problemem ?
Czy ktos ma TEAC 524EA i osiaga wiekszy transfer ?
Co oznacza dodatkowe A na koncu opisu ?
Czy mozliwe jest, ze naped ma jakas blokade ? (ale jaka ?)
Czy da rade uzyskac na moim napedzie "ksiazkowy" transfer ?
Jaki program pokazuje rzeczywisty transfer najlepiej ?
(jesli macie dobry soft do testu to dajcie URL lub prg na priva - do 300kb)

Zdrów - Jaca: JACAO_at_POLBOX.COM