Re: SKANER - PROBLEM

Autor: Conan (conan667_at_friko4.onet.pl)
Data: Sat 03 Oct 1998 - 02:24:11 MET DST

-----Original Message-----
From: Rudy <zaczekp_at_polbox.com>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Date: 2 października 1998 22:12
Subject: Re: SKANER - PROBLEM

>Po pierwsze - jaki masz skaner, SCSI (a jesli mowisz o adresie to napewno
>wlasnie taki posiadasz ) musi dzialac pod kontrolerem swoim - czyli wlasnie
>SCSI i pod grozba spalenia portu drukarki (o ile nie gorsza) nie wolno
>podpinac go pod port drukarki !!!, Musisz sprawdzic jaki numer ID ma
>kontroler (czyli karta) najczesciej jakis skrajny 0 lub 7 , ID skanera nie
>moze pokrywac sie z ID kontrolera,powinien ci sie pokazac nr. HOST w tym
>programie o ktorym piszesz . Adres skanera ustawia sie zworkami z tylu
>powinny byc 3 + ew. 1
>
>-milej zabawy Rudy.

Teraz to mi dałeś do myślenia. Mój skaner to PLUSTEK Spectra ADF. Z kartami
SCSI jestem (jeszcze) na bakier, więc dałeś mi trochę do myślenia. Nawet nie
wiedziałem, że mam kartę SCSI. W "opisie szybkiej instalacji"
wyszczególnione były wszystkie rzeczy, które powinny być i o tej karcie
pisze, że jest to "karta interfejsu do skanera"

>Musisz sprawdzic jaki numer ID ma kontroler (czyli karta) najczesciej jakis
skrajny 0 lub 7

Gdzie mogę sprawdzić numer ID ? W bardzo prostej instrukcji znalazłem adresy
i odpowiadające im ustawienie zworek tj:
270 (ustawienie fabryczne); 220; 230; 260; 320; 330; 360; 370

>Adres skanera ustawia sie zworkami z tylu powinny byc 3 + ew. 1
Te zworki mają być w skanerze ? Nie znalazłem ich, chyba że są wewnątrz ale
to musiałbym go rozkręcić.

>powinien ci sie pokazac nr. HOST w tym programie o ktorym piszesz

Może napiszę co ten programik przedstawia. Na listwie tytułowej jest
napisane "New ADF Color I/O Verify", czyli chodzi o w/w adresy. Jest też
piękny duży napis "Scanner Test". Są dwa okienka:
-jedno to:
"Current setting" - w nim mam akurat "0x360" gdyż tylko na tym adresie
skaner coś tam dygnął
-drugie to:
"Available" - wiadomo, tu mogę sobie zmienić adres na inny
No i są trzy przyciski:
-"Verify" - sprawdza czy dobrze dobrałem zworki karty interfejsu z
ustawieniem programu "Current settings"
-"Save Changed" - oczywiste
-"Cancel" - ten wstyd wymieniać, ale jak piszę, że są trzy przyciski to nie
mogę go pominąć :-)
Jak wcisnę "Verify" to najczęściej pojawia się monit: "Current I/O address
is not available, please change to a different I/O address." Ciekawe jest
to, że jak uruchomię kompa i przejdę do ogólnego profilu użytkownika (w moim
profilu to co teraz napiszę nigdy się nie udało) to czasem przy weryfikacji
adresu nie ma błędu i udaje mi się coś zeskanować (rekord: trzy razy pod
rząd). Potem skaner się wiesza i pojawia się monit: "Scanner response
error!". Oczywiście weryfikator prosi o zmianę adresu I/O.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie, no i oczywiście proszę o dalsze
wskazówki :-)
CoNaN