Re: Celeron 333 i BH6 na 460 MHz!

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 21:43:30 MET DST

Wed, 30 Sep 1998 00:03:41 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) piszesz:

>To akurat dla danego typu procesora da sie okreslic - C333 nie chodzi
>stabilnie powyzej 416 MHz na standardowym napieciu. Wniosek po
>sprawdzeniu kilku sztuk z roznych dostaw

Czyzby byl gorszy od 300A? Wielu ludzi zglasza, ze 300A chodzi na 450
z normalnym napieciem a stosunkowo niewielu nazeka, ze nie chodzi
nawet przy podwyzszeniu. Oczywiscie nie mam na to zadnej statystyki
tylko ogolne wrazenie. Teoretycznie 333 powinien byc lepszy.

Co do innych typow, to dosc czeste byly P166 jako 266 (mam taki),
celeron 266 jako 400, czyli podkrecenie 50-60%. To chyba nie wynika z
technologii a raczej z polityki marketingowej, dlatego trudno
przewidziec, na co mozna sobie pozwolic w konkretnym przypadku.

>AFAIR to to nie bylo 50 MHz na PCI'u - nie pamietam przelicznikow ale
>bylo jednak chyba duzo mniej. Mnie na tych 50 MHz chodzily karty ktore
>nie wytrzymywaly na plycie do P5 41 MHz

Nie wiem, co Ty pamietasz, ale chyba nie moj komputer? :-)

W tym przypadku byla to plyta ASUSa na chipsecie SIS do 486.
Puszczalem na niej procesor Cyrixa 5x86 w konfiguracji 2*50MHz. SiS
byl bardzo dobry, bo mial 2 banki cache z przeplotem i pracowal z
taktem 3111 na zwyklych SRAMach.

>Jakies dziwne to zestawienie - z moich testow wynikalo ze w przypadku
>P2 roznica byla w zasadzie pomijalna (ok 1%). Celeron to juz zupelnie

A czym testowales? Mysle, ze wiarygodne bylyby testy typu Winstone,
dlugo trwajace i wykonujace realne aplikacje. Tak przy okazji, High
End Winstone to dobry sprawdzian stabilnosci komputera. Niestety
jezeli sie nie uda, to duza szansa na reinstalacje NT.

>I prawie 10% (dokladnie 9.2) straty na pozostalych komponentach -
>czyli zaden zysk

Z kalkulatorem sprzeczac sie nie bede, a co do rzeczywistego wyniku,
to dopoki nie sprawdzimy, to nie bedzie wiadomo.

>Masz dosc dziwne podejscie do o/c. Ja tego nie traktuje jako hobby -
>raczej jako metode na zaoszczedzenie pieniedzy

Oszczedzania? A jak liczysz sobie koszt Twojej pracy? Bo ja jak
uwzglednie rozkrecanie komputera, przekladanie elementow, testowanie
calosci, optymalizacje, podkrecanie i co tam jeszcze trzeba zrobic, to
w tym czasie moglbym zarobic na lepszy komputer. Tyle ze czasami wole
bawic sie komputerem niz na nim pracowac :-)

>Ja za to nie zgadzam sie z V2 :) Z iloscia RAM'u i rodzajem dysku
>rowniez sie nie zgadzasz?

Im wiecej RAM tym lepiej, im szybszy dysk tym lepiej, z czym sie tu
nie zgadzac? A gdzie w tym 92MHz?

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)