Re: WINDOWS 98 PL - KUPIE

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 02:43:37 MET DST

 "Marek Oberman" <pesk_at_pesk.org.pl> wrote:

>Jasne, bo ja pewnie mam kilkanascie tysiecy na zbyciu
>na dobrego adwokata i cale dnie wolne na
>wloczenie sie po sadach. Nierealne.

Niekoniecznie. Po prostu wszyscy uznaja status quo i nikt nie chce
(nie ma interesu? - przeciez wiadomo, ze uczelnie sa permanentnie nie
dofinansowane) sie sprawa zajac. Mozna by zaczac od dobrze
zorganizowanej zadymy w mediach - podajac konkretne przyklady. Tylko
ze nikomu z przyczyn oczywistych na tym nie zalezy ;)

>Wiec nie mowcie juz, ze to myslenie komunistyczne
>czy jakies tam inne, obenie zeby zyc godnie
>trzeba walczyc i nie zawsze jest to niestety czysta
>walka, ale, ale.... przeciez to chyba wlasnie
>jedna z cech kapitalizmu.... :)

Za myslenie komunistyczne nie uwazam to co robisz, tylko to co ogol
zazwyczaj mysli o cenach programow. Juz spotkalem sie propozycjami, ze
"uczciwie to bedzie jak producent bedzie konkurowal cena z piratami"
(rotfl) To co piszesz - piszesz uczciwie - i jest to ok (niekoniecznie
dla wszystkich :). Za to glupie jest, jak ktos mydli do tego jakas
metna ideologie o cenach, sprawiedliwosci, krwiopijstwie kapitalistow
itd.

>A nie zastanawiales sie, ze taki np. M$ w
>pewnym sensie okrada Ciebie? Kupujesz
>windows98, okazuje sie za 2 tygodnie, ze
>ma on powazna dziure i trzeba zassac
>z Inetu late wielkosci 5MB za 5zl/godzine.
>Dlaczego wiec nie wstrzymali i nie przetestowali
>do konca swojego produktu, tylko gnani rzadza
>Twoich pieniedzy wypuscili bubel? Przeciez
>to w jakims sensie kradziez czy oszustwo.
>Nie pisza, ze produkt moze zawierac bledy,
>i ze kupujesz jedynie na wlasna odpowiedzialnosc.

Pisza ;))) Poczytaj sobie dokladnie umowe licencyjna i co ci ona
gwarantuje (a raczej czego nie gwarantuje). Poza tym ja nie
mam Windows 98 :))))

>Tak wiec jak widac kradna wszyscy, tylko jedni
>przy tym bezposrednio krzywdza czlowieka
>inni przy uzyciu bardziej wyszukanych "zaslon
>dymnych" czy wrecz przy uzyciu przepisow
>obowiazujacego prawa.

W takim razie zmienmy prawo. Co proponujesz w tym (czy innych)
przypadkach? Czy uwazasz, ze np. zalegalizowanie prywatnego posiadania
i uzytkowania (edukacyjnego/niekomercyjnego) powinno obowiazywac
na obszarze szeroko rozumianego warezu?

>jest bycie kierowca TIRa, a obecnie przechowuja na
>swoim dysku wiecej softu niz dobry sklep.

Jak przechowuja to jeszcze pol biedy - co najwyzej staja sie klientela
producentow hardware/lub cd. :>

>Ogolnie na ten temat, tu na liscie poswiecono
>juz kilkadziesiat roznych watkow odkad czytam
>PeCeta i zawsze sprowadza sie to do porownan
>z kradzieza samochodow czy komunistycznym
>mysleniem.

Powiedzialbym inaczej: sprowadza sie to do prezentowania postaw
skrajnych za pomoca pewnych wyswiechtanych przykladow. Nalezaloby
jednak raczej zaoferowac (jedna i druga strona) powazna propozycje
ustawodawcza jesli jest tak zle, a moze mogloby byc lepiej. A moze
lepiej byc nie moze... (w pelni dwuznacznosci tego okreslenia) ;-)))

wp