Re: g200 czy Savage ???

Autor: Fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 22 Sep 1998 - 22:49:37 MET DST

>Bezkrytyczni wobec kogo? Wobec Matrox'a? Gruuuuubo sie mylisz - Matrox
>nie raz zebral juz po uszach za niektore swoje wynalazki. Tyle ze
>pomimo bledow (n.b. bardzo szybko poprawianych) ich stosunek do
>klienta koncowego nijak nie da sie porownac do tego co prezentuje s3
A S3 bledow nie poprawia ROTFL :) Jestes uprzedzony do S3 i to zaslania ci
obraz rzeczywistosci.

>Przede wszystkim nie nikt - jak wiesz Pabst o nich wspomina. Nie tylko
>zreszta on - zajrzyj na
Po pierwsze zanim zaczniejsz odpisywac najpierw przeczytaj caly list. Jak ci
to ponizej (w ostatnim post`cie) zaznaczylem Pabst wspominal tylko o bledach
w OPENGL.
>http://www.jps.net/cerebros/askull/s3/s3_texture_compression.htm
>Masz tam testy swojego ulubionego programu do kompresji tekstur razem
>z bledami i pogorszeniem jakosci obrazu jakie ta kompresja powoduje

>Nope - nigdzie czegos takiego nie napisalem. Niewielka ilosc ludzi
>miala z tymi driverami klopoty. Z 4.11 klopoty miala juz mniejsza
>ilosc osob - jeszcze nie widzialem karty z ktora nikt nie mialby
>problemow. Pozostaje jeszcze kwestia proporcji
No tak TO ZE LUDZIE MIELI Z NIMI KLOPOTY NIE SWIADCZY O NIEDOPRACOWANIU
DRIVEROW. Ciekaw jestem co swiadczy o niedopracowaniu driverow.
Pan

>Jesli juz to dwa tygodnie - w tym czasie w wypadku Matrox'a byly juz
>dostepne na plytkach nowe driver'y. Zreszta nie ma co porownywac tych
>dwoch kart - G200 jest produktem duzo dojrzalszym i bardziej
>dopracowanym od Savage'a
Rzeczywiscie jak sie go dopracowywuje od 3 miesiecy to wreszcie musi byc
dopracowany.

>Niewykluczone - tyle ze to ze te drivery maja dzialac na MVP3 nie
>oznacza jeszcze ze sa dobre. Dopoki nie pojawia sie stabilne drivery
>do Savage'a dajace przy okazji porzadne wyniki to bedzie on dla mnie
>produktem niepewnym i niedopracowanym
Posluchaj mnie dokladnie twoj kumpel dal d... bo sobie dal wcisnac karte w
wersji beta. A ty nie majac zadnego innego punktu odniesienia juz skazales
savage bez sadu. W tescie Pabsta jest dokladnie podana przyblizona data
wypuszczenia produktu przez Herculesa i zostala jeszcze przesunieta chyba
wlasnie aby usunac te bledy o ktorych mowil Pabst. Powiem ci jeszcze jedno
na razie Hercules wypuscil tylko wersje OEM (min bez TVOUT i na gorszych
ramach) ale na pewno jest ona stabilna i dopracowana. Niedlugo pojawia sie
produkty firm STB, Diamond i bedziemy mogli cos wiecej powiedziec. Ja cie
prosze tylko abys schowal emocje jezeli bedziesz testowal jakikolwiek
sprzet.

>I Twoim zdaniem to dobrze swiadczy o S3 albo Herculesie? Toz to
>skandal - jawna kpina z klienta. I dziwisz sie ze twierdze ze nawet
>NVidia nie jest tak niepowazna. Oni moze wypuszczaja niedopracowane
>sterowniki ale przynajmniej sprzet maja w wersji koncowej. Poprostu
>brak mi slow na okreslenie tej sytuacji ...
Hercules wypuscil karte niedawno i do tej pory jest nie do kupienia w
oficjalnym dystrybutorze firmie Commpol. Wiec powtarzam jeszcze raz do
Polski trafia sprzet z ja to okreslam "drugiej reki" i niewiadomego
pochodzenia. A S3 zaczal produkcje seryjna chipu REV. B ktory pierwszy raz
pokazany na targach ECTS (w wersji REV>A)przeszedl dluga droge testow i
dopracowan (chociaz podobno dla producentow byly wczesniejsze pokazy)

>Poziom wiedzy sprzedawcow nie ma tu zadnego znaczenia - moje uwagi
>dotycza uzytkownika ktory kupil karte i znajac sie co nieco na
>sprzecie mial z nia tyle problemow ze wymienil ja na starsza
>technologicznie. Nie sadzisz ze cos jest nie tak z ta karta? Nadal
>sadzisz ze takie podejscie do klienta mozna nazwac powaznym?
j.w.
><ciach>
>
>I niech tak pozostanie :)

>Juz kiedys pisalem na temat tego site'a - jest IMHO jednym z mniej
>powaznych wiec to co pisza nijak do mnie nie przemawia. Co do bledow w
>NFS3 - sadzisz ze Ci ludzie maja tyle czasu zeby przetestowac
>wszystkie gry? To ze nie znalazles nic o tego typu bledach nie oznacza
>ze ich nie ma - poprostu nikt ich jeszcze nie zauwazyl. Co do wersji
>chipow - powraca sprawa podejscia do klienta. Jesli w sprzedazy byly
>wersje A to swiadzy to zle zarowno o Herculesie jak i o S3
OFICJALNIE NIE BYLY WBIJ SOBIE TO DO GLOWY

>To nie jest kwestia doskonalosci - to kwestia traktowania klienta.
>Jesli wypuszcza sie na rynek produkt niedopracowany zarowno sprzetowo
>jak i programowo to czegoz mozna sie pozniej spodziewac?
NIEWYPUSZCZA SIE

>Nie ma sprawy - tylko nie wmawiaj mi ze nie robilem czegos co robilem

>Jak widac ma - w takiej samej postaci jak S3. Problem nie w posiadaniu
>czy nie posiadaniu jakiegos drivera a w ilosci efektow wspomaganych
>sprzetowo, ich szybkosci i jakosci. OpenGl pod NT byl dostepny dla
>Matrox'a juz od dawna
JAK ROWNIEZ POD VIRGE`A. Gdybys nie byl uprzedzony to bys o tym wiedzial

>Czy ja jestem wrozka? Mam sie domyslac o co Ci chodzi? Jak chcesz
>rozmawiac o konkretach to pisz konkretnie
Moze rzeczywiscie masz cos z wrozki skoro na podstawie przedpremierowej
wersji oceniasz wersje finalna. Oj co by bylo gdybys dorwal testowe wersje
RIVY TNT :0
><ciach>
>
>A wiesz ze nie bedzie? Jak narazie z kazda powazniejsza zmiana
>dsound'a (a taka ma byc w ds 6.1) wiazala sie z problemami w wypadku
>starych driverow. Uprzedzony jestem - mozna przestac produkowac sprzet
>ale zaprzestanie tworzenia driverow kiedy karty oparte o sonic vibes
>nie maja jeszcze roku i pozostawienie ich uzytkownikow na
>przyslowiowym lodzie swiadzy tylko o tym ze S3 ma ich w ... "glebokim
>powazaniu"

Virge rowniez nie jest produkowany a drivery powstaja

>A! Tu Cie mam - wiesz w ktorym roku powstalo Millenium 1? A drivery do
>niego nadal powstaja. W wypadku #9 jest podobnie. O ATI nigdy nie
Do Virge`a rowniez :) Ale mi chodzilo o wczesniejsze chipy.
>mialem zbyt wysokiego mniemania wiec nie skomentuje. Jesli chodzi o
>podtrzymywanie starych produktow to S3 jest daaaaaaaaaaleko za kazda z
>firm ktore podales
Gruuuuuuuuuuuubo przesadzasz

>Co jest koniecznoscia? Wypinanie sie na klientow bo wypuscilo sie
>kiepski produkt?
Oj masz manie przesladowcza S3. S3 nigdy sie na klientow nie wypinala

>BS. Podaj mi chociaz jedna firme ktora zaprzestala wypuszczania
>driverow w niecaly rok po premierze swojego produktu. I jak tu mowic
>ze nie jestes zaslepiony ...
A po co ma wypuszczac nastepne drivery skoro te co sa dzialaja bardzo
dobrze.

AUDIO)

>No widzisz - wlasnie sam sobie zaprzeczyles. Przed chwila pisales ze
>_wszystko_ mu dzialalo a tu sie okazuje ze nie wszystko. To tak jak

Zaprzeczylem ???? Przeczytaj jeszcze raz definicje slowa wszystko. No coz
chcialem tylko pokazac ze kazdy sprzet ma wady no ale PAN VINDEX uwielbia
robic z igly widly
>kiedys z Maestro - karta jest super, hiper - coprawda mp3 sie chrzani,
>midi jest kiepskie, na wyzszych czestotliwosciach szyny nie pracuje

Pamietasz to ty twierdziles ze MIDI jest kiepskie jak rowniez to ze maestro
nie obsluguje Aureal`a. Poza tym nigdy nie mowilem ze maestro jest super bo
przeciez sam ci te wady podalem.
>ale jest super. Moze Ty masz poprostu male wymagania od
sprzetu? Tylko
>czemu sadzisz ze inni maja rownie niskie?
To ze kupuje sprzet pod wlasne potrzeby nazywasz niskim. Bo ja nazywam to
rozsadnym.

><ciach>

>To zajrzyj sobie na
>http://www.jps.net/cerebros/askull/s3/s3_texture_compression.htm
>wspomniane wyzej i zobacz jakie cuda ta kompresja tworzy
Dzieki za link zawsze to jakis inny punkt widzenia. Z tym ze dlaczego mam
uzywac malych rozdzielczosci i liczby kolorow skoro moge uzywac duzych. A
poza tym gosciu zapomnial o trilinearnym filtrowaniu ktore powinno zatrzec
te roznice ktore i tak nie sa tak straszne jak probuje to ukazac autor tej
strony (zwlaszcza jesli sie powieksza malutkie tekstury)

>A czemu mial sie nie pastwic skoro pewne ustawienia byly zalecane do
>testow? Jesli podaje sie wyniki osiagane na pewnych specyficznych
>ustawieniach parametrow powodujacych klopoty w innych aplikacjach to
>jest to Twoim zdaniem dobre?
Po pierwsze nie klopoty tylko roznice wydajnosci a po drugie skad wiesz ze
pewne ustawienia byly zalecane gdzie to pisze??? Ja uwazam ze on sam zaczal
sie w tym grzebac

>Owszem - tyle ze nie kazda karta jest tak silnie od nich uzalezniona
>jak Savage. Zestawy testowanych programow sa obecnie dosc
>ustandaryzowane wiec nic nie stoi na przeszkodzie zeby zoptymalizowac
>drivery pod ich katem. Gorzej jak sproboje sie czegos niestandardowego
To byly drivery testowe jak rowniez karta a ty juz oceniasz na tej podstawie
finalny produkt

>Bo sa - a Ci uzytkownicy ktorzy beda chcieli wydusic z Savage'a
>maksimum mozliwosci predzej czy pozniej beda musieli po nie siegnac
No to chyba ich sprawa. Mam cala strone z ustawieniami dla 3dfxa do ktorych
powinni siegnac uzytkownicy chcacy wyciagnac maksimum ze swoich kart. I co
nadal sadzisz ze to cos wyjatkowego?

>Po raz kolejny odesle Cie do podanego przeze mnie linka - tam jest
>opis wpywu wielkosci tekstury na jej jakosc ...

>Jakos nie zauwazylem. Zauwazylem natomiast ze wiele osob ma
>zastrzezenia co do jakosci tej kompresji. S3 nie bylo pierwsza firma
>ktora zaproponowala format kompresji tekstur i nie bedzie ostatnia.
>Cos im zreszta nie gra skoro zmieniaja specyfikacje w stosunku do tej
>uzgodnionej z MicroSoftem
A o tym to nie slyszalem Prosze o szczegoly

>Tu sie akurat mylisz - ja wszelkie tego typu testy wykonywane na
>niewielkiej liczbie aplikacji oceniam niespecjalnie
To czemu ciagle sie nimi sugerujesz i wrecz bronisz Pabsta wlasna piersia

>Owszem - tylko czemu twierdzisz ze zdarzylo mu sie akurat teraz? Bo
>tak Ci pasuje? Swojego czasu wiele firm bazowalo na Winbench'u 3D czy
>testach dysku z pakietu Ziff'a - Davies'a. I jakos nie swiadczy to o
>tym ze to one mialy racje
Ni bo sam skompresowalem sobie logo Forsakena wystarczy?

>Tego typu strony sa z definicji jak to mawiaja Anglicy "biased". Mozna
>na nie zerknac ale nijak nie mozna sie na nich opierac
Wiesz co one sa nacechowane tym czyms co ty masz do matroxa :)

>I zrobila blad - gdyby karta pojawila sie za dwa miesiace z _w_miare_
>porzadnymi driver'ami i dopracowana strona sprzetowa to moze mialbym
>na jej temat inne zdanie. Ale jesli ktos wychodzi z zalozenia ze
>lepiej jesli mowi sie o niej zle niz nie mowi wcale ...
Maja dopracowane drivery i strone sprzetowa wszystko rozbija sie o to ze
twoj kumpel kupil niedopracowana przedpremierowa wersje.

>To akurat nie byla tylko kwestia Intela - w Winbench'u rownie dobrze
>wypadalo np. ATI ktore nijak sie w praktyce nie sprawdzalo. Tego typu
>testy syntetyczne poprostu niespecjalnie sie do czegokolwiek nadaja
Nie odpowiedziales mi na pytanie wiec chyba powinienem podac ci
najprawdopodobniejsza przyczyne. Po prostu karty 3DFX nie obsluguja full
scene Antialiasingu tzn. nie zrozum mnie zle program winbench wykrywa ze nie
potrafia i omija pare testow i ich brak wplywa na finalna ocene.

Pozdrowienia