Re: Jeszcze o Abicie

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 16 Sep 1998 - 13:00:42 MET DST

>Nie wiem o czym Ty piszesz? U Toma podczas testow wyszlo, ze Abit nie mial
>zadnych klopotow z pamieciami i nawet PC66 chodzily na 112 MHz. Po drugie
co
>to znaczy ze Abity sa "ciut mniej stabilne"? Ja nie mialem jeszcze zadnych
>problemow, nigdzie tez o takich nie czytalem. Jeszcze interesuje mnie co to
>za niespodzianka przy flash'owaniu BIOS'a? Robilem to juz 3 razy i wszystko
>dziala dobrze.

To o niczym nie świadczy. A czy wstawiałeś te PC66 do Asus'a? Ja mam za to
ewidentny przykład potwierdzający zastrzeżenia Vindex'a. Na moim Asus'ie P2B
działam na pamięciach PC100 8ns na ... 133MHz. Podjarany kumpel, posiadacz
Abit'a BX6, chciał przetestować jak jego karta będzie reagowała na szynę
133MHz. Wsadziliśmy pamięci, zmieniliśmy ustawienia w Bios'ie na
"najbezpieczniejsze" i ... kupa. Nawet nie zagadał (oczywiście na 112MHz
hulał aż miło). Płytka Abit'a jest bardzo przyjemna w użytkowaniu ale w tym
konkretnym przypadku okazała się mniej "elastyczna".

>Tez niedawno stanalem przed dylematem wyboru Abita i Asusa.
>Jedyny plus Asusa, to chyba tylko 1-3% wieksza wydajnosc. A Abit to
>bezzworkowosc, 4 DIMM'y, regulowane w szerokim zakresie napiecie,
przyzwoity
>support (flash do BIOS'a dla Celerona A
>ukazal sie wczesniej niz oficjalna premiera Celerona 300A). Co do rzekomych
>za duzych rozmiarow to sie nie wypowiadam, bo nie wiem, ale u mnie pasuje
>dobrze, a kupilem pierwsza lepsza obudowe...

Już od dłuższego czasu Asus wypuszcza bios 1005 do P2B (również długo przed
Celeronem-A) z supportem dla Celerona-A. Nie należy twierdzić od razu, że
300A nie chodzi z Asus'em. Ciekawe czy bez podwyższania napięcia ten sam
300A pójdzie na Abit'cie jak nie uda mu się na Asus'ie. Inną sprawą jest
kwestia napięcia. Jeśli różnicę sprawia zmiana z 2.00 na 2.05V przy 450MHz
dla 300A to rozrzut napięć od 1.97 do 2.03 (zdaża się) może być sprawcą
działania lub niedziałania konkretnego CPU przy 450MHz.

Kris.