Re: Jeszcze o Abicie

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 16 Sep 1998 - 16:35:12 MET DST

On Wed, 16 Sep 1998 10:36:44 GMT, "Pawel Rupinski"
<rupiec_at_friko2.onet.pl> wrote:

>Vindex napisał(a) w wiadomości: <6tns2m$8e0_at_h1.uw.edu.pl>...
>
>Abita BX6 raczej odradzam ze wzgledu na
>

>Nie wiem o czym Ty piszesz?

To juz nie moja wina :)

> U Toma podczas testow wyszlo, ze Abit nie mial
>zadnych klopotow z pamieciami i nawet PC66 chodzily na 112 MHz.

To zalezy tylko od konkretnego egzemplarza. Nie licz na to ze
wszystkie pamieci PC66 pojda na 112 MHz bo sie zawiedziesz. Co do
testowania - Tom dostaje do testow pojedyncze wybrane egzemplarze plyt
a ja takie z polki sklepowej - widzisz roznice?

> Po drugie co
>to znaczy ze Abity sa "ciut mniej stabilne"?

To znaczy ze przy tych samych komponentach na Abicie czesciej zdarzaja
sie problemy - zwlaszcza na jego wczesniejszych wersjach. Jeszcze nie
widzialem plyty Abit'a ktorej wersja 1.0 byla by w 100% dobra

> Ja nie mialem jeszcze zadnych
>problemow, nigdzie tez o takich nie czytalem.

To tez nie moj problem :) Abit LX6 w wersji 1.0 mial np. problemy z
wikszoscia klawiatur i z duza liczba pamieci, BX6 w wersji 1.0 mial
transfer pamiec<->procesor o 10% gorsza niz Abit P2B, PX5 we wczesnych
wersjach byla juz zupelnie tragiczna.

> Jeszcze interesuje mnie co to
>za niespodzianka przy flash'owaniu BIOS'a? Robilem to juz 3 razy i wszystko
>dziala dobrze.

I miales szczescie - wystarczy zastosowac inna niz zalecana wersje
awdflash (np. najnowsza) i ... po ptokach. O wygodzie flashowania nie
wspominam. Widziales kiedys program flash'ujacy na Asus'a?

>Tez niedawno stanalem przed dylematem wyboru Abita i Asusa.
>Jedyny plus Asusa, to chyba tylko 1-3% wieksza wydajnosc.
> A Abit to
>bezzworkowosc,

Jeden plus

> 4 DIMM'y,

Tyle ze przy tych 4 DIMM'ach nie da sie juz podkrecic procesora

> regulowane w szerokim zakresie napiecie

Drugi plus

> przyzwoity
>support (flash do BIOS'a dla Celerona A
>ukazal sie wczesniej niz oficjalna premiera Celerona 300A).

Dokladnie tak jak w wypadku Asusa - 1.05 jest juz od dluzszego czasu.
Masz dwa plusy w zamian za nieco mniejsza stabilnosc. BH6 ma tylko 3
DIMM'y za to ma normalny transfer pamiec<->procesor

> Co do rzekomych
>za duzych rozmiarow to sie nie wypowiadam, bo nie wiem, ale u mnie pasuje
>dobrze, a kupilem pierwsza lepsza obudowe...

Widac miales szczescie - ja musialem klientowi zmieniac obudowe

>rupiec_at_friko2.onet.pl

Pozdrowienia

Vindex