Re: Packet Radio

Autor: Robert A. Poplawski (poplawski_at_ias.wat.waw.pl)
Data: Tue 31 Dec 1996 - 12:30:43 MET

Marx <mna_at_csbi.katowice.pl> wrote:

>Robert A. Poplawski wrote:
>[...]
>a na 9600?
Do pracy z predkoscia 9600 potrzebny jest radiotelefon przystosowany
do tego lub taki, ktory mozna przystosowac (chodzi tu m. in. o
szerokosc pasma, liniowosc (de)modulacji, bezposrednia modulacja
czestotliwosci w nadajniku, stalopradowe wyjscie detektora FM bez
deemfazy, itp), wiele radiotelefonow, ktorych producenci chwala
sie, ze sa przystosowane do pracy 9600 nie nadaje sie do tych celow.
Sa tez rozwiazania amatorskie pozwalajace na prace z
predkoscia 56Kbps, ale nie wiem, czy ktos w Polsce dziala na cxyms
takim.
>[...]
>a ktoś inny wie?
Zajrzyj na strone domowa:
http://www.imaginet.fr/~ferracci/flexnet/english/index.html
>Może jakieś adresy, kontakty do firm sprzedających takie modemy?
modemy Baycom i kontrolery tnc produkuje i sprzedaje w Warszawie
firma Muel (nie pamietam adresu, ale oglaszaja sie w Swiecie Radio")
O radiotelefony mozesz zapytac w firmie Jancom - strona w inecie:
http://www.silesia.ternet.pl/~jancom
>chciałbym czytać pocztę z mojego konta, gdyż surfowanie po Internecie na
>1200 czy nawet 9600 to bez sensu. Da się to zrobić?

>Czyli teoretycznie:
>1. robię zezwolenie (titawa jeszcze obowiązuje???), nie wiem ile to
>kosztuje
Na licencje II kat. (pasma UKF) nie musisz zdawac telegrafii
>2. Kupuję radiotelefon za 20 zł
>3. Łącze to wszystko z komputerem i kartą muzyczną, oraz jakimś
>oprogramowaniem
>4. Mam darmowy dostęp do Internetu?
Wedle przepisow tylko z innymi krotkofalowcami ;-)

Pozdrawiam,
   Robert.

---
 poplawski_at_ias.wat.waw.pl