Re: Plik EXE

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lódz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Tue 31 Dec 1996 - 14:25:58 MET

At 12:13 96-12-31 +0100, you wrote:

>Czy offset 02 ( wielkosc pliku modulo 512 ) jest wazna do zaalokowania
>pliku w pamieci ?

>Mam dwie ksiazki o DOS'ie w jednej pisze, ze jest to informacja
"najczesciej >nieistotna" natomiast w drugiej pisze, ze wraz z offsetem 04
stanowi informacje >dla systemu. Wiec co jest prawda ?

  Niestety to co moge na ten temat powiedziec
  to to tylko to ze oba zdania sa prawdziwe.

  Nie wiem jak system ale ja te informacje wykorzystuje do sprawdzenia
  czy w pliku nie siedzi wirus. Tzn. zaczynam skanowac plik EXE np. 2048
  bajtow przed koncem pliku odczytanej z naglowka bo najczesciej wirusy
  tez z tego naglowka korzystaja i jak sa glupie to czepiaja sie tuz za
  kodem nie zwazajac na nakladki takie czy inne.

--
Romek