Re: Dziecko ma klopot

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 30 Dec 1996 - 19:34:22 MET

> ..polegajacy na tym, ze jego tatus (znaczy ja) chcial mu
> zainstalowac pare programow do malowania i kolorowania, po ktorych w
> setupie windy 3.1 zrobilo sie ciasno troszeczke, a zegar procka (386DX
> 40 Intela) w sysinfo zaczal pokazywac wartosci mniej wiecej 18,09.
> Caly komputer pracuje wolniej i dziecko sie niecierpliwi.
> Ma 8 MB RAMu, karte muz., podlaczony mikrofon i nic wiecej.
> Co mam zrobic, zeby przyspieszyc mu dzialanie jego komputera?
> Jest jakas rada?

Przychodzi mi do glowy kilka pomyslow:

1. Guzik turbo - zle ustawiony, zle podlaczony, nie dziala, gdzies zwiera,
   zle dziala (niepotrzebne skreslic)

2. Ustawienia w BIOS
    a) zewnetrzny cache
    b) zegar
    c) timingi pamieci, szyn etc.
    d) czasem sa rozne opcje okreslajace sposob reagowania komputera
    na guzik turbo, to jak ma sie komputer budzic (moze sie budzi
    w deturbo?)

3. Raczej wykluczylbym fizyczne uszkodzenie sprzetu - wszystko jest z duzym
prawdopodobienstwem w najlepszym porzadku

karpio